فولاد شاهرود در حال حاضر سرمایه‌ای بالغ‌ بر ۱۸۰ میلیارد تومان دارد و به‌زودی سرمایه خود را  به ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهد. به گفته محمد میرحسینی، مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود زیرساخت‌های لازم برای انجام طرح توسعه شامل ۵۰ هکتار زمین، چاه آب ۲۵ لیتر در ثانیه، ۳۲ مگاوات برق و... آماده است و پیش‌بینی می‌شود با هزینه‌های عملیاتی بالغ ‌بر ۴۵ میلیارد تومان)، به انجام برسد. در همین حال برنامه ظرفیت تولید شمش نیز به میزان ۲۰۰ هزار تن را نیز در دستور کار دارد.

وی در ادامه افزود: در برنامه توسعه، طرحی برای خط کلاف در نظر گرفته ‌شده که سودآوری آن به جهات مختلف اعم از عدم پرداخت کرایه حمل از کارخانه‌های تولیدکننده شمش تا فولاد شاهرود، امکان بازیافت ضایعات بخش نورد، اشتغال بیشتر و... مدنظر است. ازاین‌ رو هیات مدیره شرکت ضمن توجه خاص به تهیه شمش و پیشبرد کارخانه نورد نسبت به بررسی‌های همه‌جانبه درباره احداث واحد ذوب اقدام کرد و درنهایت احداث کارخانه فولادسازی با ظرفیت نهایی ۳۰۰ هزار تن در سال در برنامه شرکت قرار گرفت.

میرحسینی یادآور شد: احداث فاز یک کارخانه فولادسازی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال به‌صورت رسمی‌ در اردیبهشت‌ ۹۴ و با حضور رئیس مجلس، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مسوولان شهرستان وارد فاز آغاز شد که در نیمه اول آذرماه ۱۳۹۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود با اعلام اینکه در صورت تامین شمش با کل ظرفیت فعالیت خواهیم کرد، گفت: در سال ۹۷ تا ۱۳۵ هزار تن نیز تولید کرده‌ایم، اما در سال ۹۸ این میزان به علت عدم تامین شمش و عدم کشش بازار به ۱۱۳ هزار تن رسید.

به گفته میرحسنی بخشی از محصولات این شرکت به دلیل بالا بودن کیفیت، به کشورهای افغانستان، قرقیزستان و پاکستان صادر شده است. وی همچنین با تاکید بر اینکه این شرکت اساسا شرکتی سودده است، معتقد است که باید با هدف تولید ماده اولیه به فکر تولید آهن‌اسفنجی بود. مدیرعامل شرکت فولاد شاهرود نوسان قیمت را بزرگ‌ترین مشکل امروز بازار اعلام کرد و خواستار اتخاذ تدابیری با هدف جلوگیری از فشار به تولیدکنندگان محصولات معدنی و صنعتی شد.

وی همچنین از افزایش سرمایه و ورود این شرکت به بورس تا پایان سال خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با این کار بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت به نقدینگی مرتفع شود.

وی توضیح داد: این شرکت با سرمایه‌گذاری ۳۲ میلیارد ریال و با مشارکت بیش از ۱۲ هزار سهامدار، فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه با مشارکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان سرمایه این شرکت ابتدا به ۴۰۰ میلیارد ریال و پس‌ از آن با مشارکت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به هزار میلیارد ریال افزایش یافت. هم‌اکنون فاز یک کارخانه ذوب و ریخته‌گری با ظرفیت ۱۰۰هزار تن در سال به اتمام رسیده و عملیات ساختمانی فاز ۲ و ۳ نیز آغاز شده است.

به گفته میرحسنی، تعداد نیروهای جذب‌شده در فاز یک نورد ۱۵۰ نفر و برای فاز یک پروژه ذوب ۱۸۰ نفر است و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی فازهای ۲ و ۳ پروژه ذوب و ریخته‌گری، زمینه اشتغال مستقیم ۲۴۰ نفر دیگر و اشتغال غیرمستقیم ۱۲۰۰ نفر فراهم شود.