مهدی نوروزی، مدیرعامل شرکت بیمه ‌زندگی ‌خاورمیانه، در مورد عملکرد شرکت در دوران کرونا اظهار کرد: با توجه به گسترش و همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان، صنعت بیمه نیز به شدت با این مساله درگیر بوده است و طبیعتا شرکت ما نیز با این مساله مواجه بوده و رویکرد ما از ابتدای این همه‌گیری حمایت حداکثری از بیمه‌گذارانمان بوده است. 

وی در همین راستا تاکید کرد: بیمه ‌زندگی ‌خاورمیانه از این موضوع هم فراتر رفته و تمام بیمه‌های تحت پوشش اعم از بیمه‌های عمر زمانی، مستمری، سرمایه‌گذاری، تمام‌عمر و سنوات را مشمول بیمه درمان کرونا تا سقف ۲۰ میلیون تومان (مبلغی که درباره درمان کرونا در نظر گرفته شده بود) کرد. البته این اقدام در قالب مسوولیت اجتماعی شرکت نیز بوده و مورد استقبال مشتریان هم قرار گرفت. بیمه ‌زندگی ‌خاورمیانه اولین شرکتی بود که درحوزه آی‌تی زیرساخت لازم برای فروش آنلاین بیمه عمر زمانی با پوشش بیماری کرونا را به اینشورتک‌ها و استارت‌آپ‌ها ارائه داد.

نوروزی درباره میزان فروش بیمه‌نامه‌های شرکت در دوره گسترش کرونا گفت: در دوران گسترش کرونا با توجه به ایجاد بسترها و زیرساخت‌های مناسب، شرکت بیمه خاورمیانه توانست فروش خوبی داشته باشد. البته پیش‌بینی ما این بود که با شرایط موجود شاید نتوانیم به ۲۰ درصد رشد مورد انتظار شرکت دست پیدا کنیم؛ اما بر خلاف انتظارها رشد خیره‌کننده‌ای داشتیم.

به گفته وی، کرونا تاثیر منفی بر عملکرد و فروش شرکت بیمه ‌خاورمیانه نداشته و حتی نسبت به برنامه سال ۹۹ فروش بیشتری را محقق کردیم و در نهایت رشد ۲۲۰ درصدی را در 6ماه نخست سال ۹۹ تجربه کردیم که یکی از نقاط قوت شرکت ما شبکه فروش است.

نوروزی تصریح کرد: هدف اصلی شرکت بیمه ‌زندگی‌ خاورمیانه کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری و یافتن بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری است بر همین اساس، منابع مالی شرکت در اختیار کارگزاران و سبدگردان‌های بزرگ، حرفه‌ای و معتبری قرار دارد و آنها بازدهی مورد انتظار را از سرمایه‌گذاری شرکت ایجاد کرده‌اند.

نوروزی درباره محصولات شرکت بیمه‌ زندگی ‌خاورمیانه عنوان کرد: «محصول مستمری» یکی از محصولات مهم شرکت بود که استقبال خوبی از آن شد. علاوه بر این هم‌اکنون روی چند محصول کار می‌کنیم و یکی دیگر از رویکردهای اصلی ما افزایش پوشش محصولات قبلی هم هست و سعی می‌کنیم محصولات مستمری را با پوشش‌های جدید و پربارتر از قبل ارائه کنیم.