کاهش دوباره تولید بوئینگ پهن‌پیکر

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، مقام ارشد مالی بوئینگ اعلام کرد که این شرکت در ماه نوامبر هیچ هواپیمای ۷۸۷ تحویل نداد و دلیل آن کاهش تقاضا برای سفرهای طولانی است که از پاندمی کرونا ناشی می‌شود. 

گرگ اسمیت همچنین در کنفرانسی اعلام کرد که هیچ «سوابق عادی» برای پیش‌پرداخت جت این شرکت وجود ندارد، و این موضوع در ارتباط مستقیم با نرخ تولید است. پس از سقوط هواپیمای 737 مکس شرکت هواپیماسازی بوئینگ که قربانیانی را به کام مرگ کشاند، و در پی شیوع ویروس کرونا، درآمدزایی این نوع از هواپیماها به مدت 20 ماه دچار سقوط شد و بوئینگ به‌ناچار تصمیم گرفت تولید این نوع از هواپیماهای خود را کاهش دهد. اسمیت در این رابطه افزود: «فکر می‌کنم چند سالی شاهد اوضاع بد در پیش‌پرداخت هزینه تولید هواپیماهایمان باشیم.»  

بوئینگ شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی است که در سال ۱۹۱۶ توسط ویلیام بوئینگ در شهر سیاتل، واشنگتن تاسیس شد. طی دهه‌های گذشته همواره تمرکز اصلی این شرکت بر تولید هواپیماهای مسافربری معطوف بوده است. شرکت بوئینگ در سال ۱۹۹۷ با خریداری شرکت مک‌دانل داگلاس به بزرگ‌ترین شرکت هوافضای جهان تبدیل شد. این شرکت دومین شرکت صنایع دفاعی جهان است، همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده کالا و خدمات در ایالات‌متحده محسوب می‌شود.

 دفتر مرکزی بوئینگ در ساختمان بوئینگ، در شهر شیکاگو ایلینوی قرار دارد. بخشی از سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود و جزئی از میانگین صنعتی داوجونز به شمار می‌آید. شرکت بوئینگ مالک ۴ شرکت تابعه هواپیماهای تجاری بوئینگ، بوئینگ دیفنس اسپیس اند سکیوریتی، بوئینگ کپیتال و گروه خدمات بوئینگ است.