به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، روزنامه «بیلد ام زونتاگ» گزارش داد که لوفت‌هانزا برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا تا پایان سال ۲۹ هزار کارمند خود را تعدیل می‌کند. این شرکت هواپیمایی در سال آینده نیز ۱۰ هزار شغل دیگر را در کشور آلمان کاهش خواهد داد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و شرکت‌های تابعه آن از قبیل شرکت‌های هواپیمایی یورو وینگز، سوئیس، اتریش و بروکسل برنامه‌های پروازی، ناوگان هوایی و کارکنان خود را کاهش داده‌اند؛ به‌طوری‌که انتظار نمی‌رود تا قبل از سال 2025 میلادی سفر‌های هوایی آنها به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد.

روزنامه بیلد ام زونتاگ با استناد به منابع مطلع اخیرا در گزارشی اعلام کرده است که لوفت‌هانزا در نظر دارد 20 هزار شغل را در خارج از آلمان کاهش دهد. این شرکت هواپیمایی واحد کترینگ خود را که 7 هزار و 500 نیرو داشت فروخته و تعداد کل کارکنان خود را به 109 هزار نفر کاهش داده است.

در گزارش این روزنامه آمده است: از بسته نجات مالی 9 میلیارد یورویی که دولت در اوایل سال در اختیار این شرکت گذاشته بود تاکنون 3 میلیارد یوروی آن مصرف‌شده است. این روزنامه همچنین گزارش داده است که سال آینده لوفت‌هانزا 10 هزار شغل دیگر در آلمان را تعطیل خواهد کرد.

کارستن اسپهور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا، ماه گذشته گفت: گرچه این شرکت به اتحادیه‌ها قول داده بود در ازای کاهش پاداش‌ و دستمزد و سایر پرداختی‌ها از اخراج اجباری خودداری کند؛ اما در حال حاضر لوفت‌هانزا 27 هزار کارمند تمام‌وقت مازاد دارد.

پیش‌تر میان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان و اعضای «اتحادیه صنفی وردی» توافق شده بود که برای حفظ مشاغل، لوفت‌هانزا هزینه‌ها را کاهش دهد. گفت‌وگو با وردی برای ماه‌ها در جریان بود تا اینکه این توافق با حمایت اکثریت اعضای اتحادیه صنفی وردی، انجام شد. اتحادیه صنفی وردی متشکل از کارکنان زمینی در خطوط هوایی آلمان است. در طی گفت‌وگوها، اتحادیه وردی مدیریت لوفت‌هانزا را متهم می‌کرد که حتی پس از گرفتن کمک مالی دولتی به دنبال تعدیل نیرو و تعطیلی مشاغل است.

لوفت‌هانزا یک گروه هواپیمایی است که در سراسر جهان فعالیت می‌کند. این گروه با بیش از 138 هزار کارمند، در سال مالی 2019 میلادی درآمدی حدود 5/ 36 میلیارد یورو کسب کرده بود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کلن آلمان مستقر است. گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا با شرکت‌های زیرمجموعه خود، ازنظر جابه‌جایی مسافر دومین شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا محسوب می‌شود.