مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه امضای این تفاهم‌نامه گفت: مجموعه بیمه‌ای ایران معین برای پیگیری موضوعات مختلف به‌صورت مستمر، فعال و موثر درصحنه حضور دارد که طرح تسهیلات خرید بیمه‌نامه یکی از برنامه‌های عملیاتی برای فعالیت موثر در مناطق آزاد به‌ویژه کیش است.

غلامحسین مظفری افزود: بی‌هیچ تردیدی فرهنگ استفاده از بیمه در کشور نسبت به گذشته نه‌چندان دور ترویج یافته، اما هنوز در حد کفایت نهادینه نشده است.

وی بابیان اینکه پذیرش جایگاه بیمه در جامعه نیازمند تلاش برای اطلاع‌رسانی صحیح، ارتقای سطح آگاهی عمومی و فراهم کردن تسهیلات است، گفت: در این صورت با گسترش فرهنگ بیمه‌ای و ترغیب هموطنان به استفاده از مزایای بیمه شرایط به سمتی سوق داده می‌شود که مردم با آرامش خاطر، زندگی خوب و شرایط بهتری را تجربه کنند.

مظفری عنوان کرد: با توجه به شمار گسترده نیروهای سازمانی، چنانچه اجرای این طرح از مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه آغاز شود، می‌توان موضوع را به‌تمامی شرکت‌ها تعمیم داد و پس‌ازآن، پوشش بیمه‌ای و تسهیلات خرید بیمه‌نامه را برای بخش‌های اقتصادی ازجمله تولیدی و صنعتی تا مجموعه‌های خدماتی مانند هتل‌ها و رستوران‌ها در جزیره اجرا کرد.

داریوش محمدی، مدیرعامل بیمه ایران معین نیز در این خصوص گفت: شرایط بد اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا، افزایش هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید مردم موجب شد تا بیمه ایران معین در آستانه روز بیمه، تفاهم‌نامه همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خرید بیمه‌نامه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امضا کند.

مدیرعامل بیمه ایران معین اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار است که در سطح مناطق آزاد و با همکاری نظام بانکی عملیاتی می‌شود تا مردم این مناطق در شرایط اقتصادی متاثر از کرونا بتوانند خدمات بیمه‌ای را باصرفه اقتصادی و آسان‌تر خریداری کرده و بیمه‌ها به‌ویژه بیمه‌های اجباری ازجمله بیمه اتومبیل و شخص ثالث از سبد خانوارها حذف نشود. وی در تشریح جزئیات تسهیلات خرید بیمه‌نامه ایران معین گفت: در این طرح، مبلغ یکصد میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای مشتریان، بیمه‌گذاران این شرکت و مشتریان جدید در نظر گرفته‌  شده است.

محمدی تصریح کرد: مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات ۱۲ ماهه است و مشتریان بابت تسهیلات هیچ‌گونه سود و حتی کارمزد نیز پرداخت نخواهند کرد و تنها اصل تسهیلات دریافتی را بازپرداخت می‌کنند.