تلاش جت‌بلو برای اجتناب از تعدیل نیرو

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، دفتر هواپیمایی جت‌بلو در نیویورک اعلام کرد: با توجه به غیرقابل‌پیش‌بینی بودن شرایط در سال ۲۰۲۱ میلادی و همچنین بازپرداخت بدهی‌هایی که به خاطر بحران همه‌گیری ویروس کرونا به وجود آمده است و سال‌ها ادامه خواهد داشت، از دیگر اقداماتی که اجرای آنها برای کاهش هزینه‌ها ضروری است می‌توان به کاهش حقوق مدیران ارشد تا سال ۲۰۲۱ میلادی و لغو رویدادهای بزرگ این شرکت اشاره کرد. جت‌بلو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت آمریکایی است که بیشترین پروازهای بدون ‌توقف از بوستون به شهرهای مختلف در ایالات‌متحده، کارائیب و آمریکای مرکزی را انجام می‌دهد.

مایک الیوت، مدیر منابع انسانی شرکت هواپیمایی جت‌بلو، در یادداشتی که یک نسخه از آن به دست رویترز رسیده به کارمندان گفت: «ما در حال نهایی کردن بودجه سال آینده شرکت هستیم و بدون شک این ‌یکی از چالش‌برانگیزترین بودجه‌ها در تاریخ ما خواهد بود.» جزئیات این یادداشت در ابتدا توسط شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش شد. شرکت هواپیمایی جت‌بلو هنوز در این خصوص توضیحی ارائه نکرده است.

الیوت بیان کرده، این شرکت هواپیمایی، خود را برای میلیاردها دلار درآمد کمتر از حد معمول آماده می‌کند، درعین‌حال در تلاش است راندمان خود را نیز بهبود بخشد.

وی در ادامه گفت: «با ورود به سال ۲۰۲۱، در خصوص شرایط و اقداماتی که باید انجام دهیم تا بتوانیم بعد از ماه سپتامبر نیز از مشاغل محافظت کنیم دید بهتری خواهیم داشت.»

شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند هزینه‌های خود را کاهش دهند، زیرا به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تقاضا برای سفرهای هوایی نسبت به سال گذشته سقوط چشم‌گیری داشته است.