به گفته وی، این مرکز امروز به بزرگ‌ترین مجموعه تحقیق و نوآوری در خاورمیانه و به یک شرکت دانش‌بنیان در هلدینگ کروز تبدیل ‌شده و با ایده‌پردازی، طراحی و تولید قطعات جدیدی که امروزه در صنعت خودرو مطرح است و آینده به آن سمت می‌رود، پیشتاز در صنعت الکترونیک خودرو در خاورمیانه است.

دهقان افزود: مرکز فوق از سال ۸۹ باهدف کسب دانش طراحی و تولید قطعات پیشرفته خودرو ایجاد شد. در ابتدا فعالیت خود را با بررسی قابلیت‌های قطعات تولیدشده در شرکت‌های معتبر دنیا آغاز کرد و با کسب دانش آن، موفق به طراحی و ساخت شد و از پنج سال گذشته به توانایی ایده‌پردازی، طراحی و تولید قطعات خودرو مطابق با نیاز مشتری و همگام با دانش روز دنیا دست‌ یافت.

وی با تاکید بر اینکه مرکز تحقیق و توسعه کروز به تحقیق و نوآوری ارتقا یافته است، تصریح کرد: ابتدا با تحقیقات متعدد، قطعات و محصولات تولیدشده در شرکت‌های معتبر دنیا را طراحی کردیم و توسعه دادیم و پس از دستیابی به دانش موردنیاز، به سمت نوآوری، ایده‌پردازی و طراحی قطعات جدیدی که وجود ندارند، حرکت کردیم و به مجموعه تحقیق و نوآوری تبدیل شدیم.

مدیر واحد تحقیق و نوآوری شرکت صنایع تولیدی کروز تصریح کرد: با سه دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران در زمینه داخلی‌سازی قطعات براساس بستر مشترک ارتباط صنعت با دانشگاه در پیشبرد اهدافمان همکاری داریم و بالغ‌ بر ۲۵۰ نفر از نخبگان مشغول به کار هستند. هدف ما آشنایی نخبگان با صنعت خودرو و پس از اتمام پروژه، بهره‌گیری آنان در مجموعه کروز است تا سبب گسترش طراحی و تولید قطعات پیشرفته و اشتغال‌زایی شویم.

وی گفت: مجموعه تحقیق و نوآوری به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده در هلدینگ کروز شکل‌ گرفته و در حال فعالیت است و حتی افراد می‌توانند سربازی خود را به‌عنوان یک کار تحقیقاتی در کروز ادامه دهند و در آینده هم جذب مجموعه شوند.

دهقان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تست اپتومتری در زمینه اندازه‌گیری شدت و توزیع نور برای محصولاتی که نمایشگر و منبع نور دارند، تست سازگاری الکترومغناطیسی با چنبره ایزوله و شیلد تحت امواجی که در دنیا وجود دارد و تست‌های محیط‌زیست بر اساس استانداردهای خودرویی در حال انجام است.