علی الیاسی، مدیرعامل شرکت ابرآمد با اعلام این مطلب و با اشاره به محدود بودن ارائه چنین سرویسی در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ابری کشور گفت: این سرویس می‌تواند ساختار و نحوه شرکت‌داری کسب‌وکارها را در آینده نزدیک متحول کند و مدیران را به رویکرد جدیدی در مدیریت کسب‌وکار سوق دهد.

وی با اشاره به مزیت‌های این سرویس جدید گفت: از بین بردن محدودیت‌های زمانی-مکانی در دسترسی به اطلاعات و نرم‌افزارهای سازمانی، مهم‌ترین مزیت این سرویس جدید است و با توجه به‌ضرورت دورکاری پرسنل در شرایط فعلی، این مزیت می‌تواند بسیار راهگشا باشد. سیستم‌عامل و تمام برنامه‌ها از یک مرکز داده ابری ارائه و داده‌های موردنیاز کاربران نیز در یک فضای ابری مرکزی نگهداری می‌شوند و کارمندان در زمان نیاز به داده‌ها، از طریق مرورگر اینترنت وارد فضای دسک‌تاپ خود که به‌صورت مجازی در اختیارشان قرار گرفته، می‌شوند.

پوریا استکی، مدیر توسعه کسب وکار ابرآمد با اشاره به‌صرفه اقتصادی این سرویس برای صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها گفت: این سرویس مدیران را از تهیه تعداد زیاد تجهیزات سخت‌افزاری پیشرفته بی‌نیاز می‌کند و کارکنان شرکت می‌توانند با هر سیستم متصل به اینترنتی اعم از کامپیوتر، لپ‌تاپ، تین کلاینت، زیروکلاینت، تبلت، موبایل و... که حداقل ظرفیت‌ها را داشته باشند، به فضای کاری مجازی شده خود دسترسی پیدا کنند. هزینه پرداخت‌شده بابت سرویس دسک‌تاپ مجازی، متناسب با مصرف کاربران است و با توجه به مقیاس‌پذیری بالای سرویس‌های ابری، در کوتاه‌ترین زمان می‌توان سیستم‌های موردنیاز کارمندان جدید سازمان را آماده کرد.

وی افزود: با توجه به مدیریت مرکزی تمامی سیستم‌ها، نیاز به نیروهای مستقر برای نگهداری و پشتیبانی سیستم‌ها به حداقل می‌رسد و می‌توان با حداکثر انسجام موردنظر مدیران، امور فنی شرکت را مدیریت کرد. استکی با اشاره به امنیت بالای این سرویس گفت: با استفاده از سرویس دسک‌تاپ مجازی، هم از داده‌ها و برنامه‌های سازمانی در برابر حملات بیرونی حفاظت‌شده و هم از نشت اطلاعات حیاتی شرکت از طریق کارمندان جلوگیری می‌شود.

ازآنجاکه امکان اعمال محدودیت در انتقال یا کپی کردن داده از دسک‌تاپ ابرآمد به روی کلاینت‌های کاربران میسر است، هیچ داده‌ای روی سیستم‌های شخصی یا موبایل کارمندان باقی نمی‌ماند و آنها فقط در مواقع لازم به‌صورت آنلاین به اطلاعات دسترسی دارند. به این ترتیب امکان سوءاستفاده‌های احتمالی از داده‌های سازمانی به حداقل می‌رسد. همچنین دغدغه از دست دادن اطلاعات براثر خرابی تجهیزات و علی‌الخصوص رایانه‌های کاربران، در دسک‌تاپ ابرآمد به‌طور کامل رفع شده است.