در پی مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته علمی و اجرایی کنفرانس، نمایندگان چهار سازمان برتر و پیشروی ایرانی در زمینه مدیریت دانش شامل راه‌آهن جمهوری اسلامی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد و شرکت پالایش نفت تهران به ارائه دستاوردهای دانشی خود در بخش مدیریت دانش این کنفرانس پرداختند.

در این همایش و در پنل تخصصی «الگوسازی مدیریت دانش در صنعت نفت کشور» فرشید مؤمنی فراهانی، رئیس آموزش شرکت پالایش نفت تهران و نماینده مدیرعامل در امور مدیریت دانش به تشریح تجربه موفق ۱۲ ساله این شرکت در پیاده‌سازی و توسعه نظام مدیریت دانش پرداخت.

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیریت دانش و تجربه، توسعه پایدار، اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت اجتماعی و مدل‌سازی و تصمیم‌گیری در شرایط ناپایدار و آشفته را می‌توان از مهم‌ترین محورهای این کنفرانس بین‌المللی عنوان کرد.

مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران که عملا از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده است تاکنون ضمن برخورداری از روند رو به رشد همیشگی به‌ویژه در سال‌های اخیر و به‌واسطه همکاری و توجه جدی مدیران، مسوولان و کارکنان به‌عنوان یک مزیت رقابتی و پشتیبان استراتژی‌ها به‌طور ویژه موردتوجه ارزیابان، ممیزان و سازمان‌های ایرانی قرارگرفته است. تاکنون قریب به ۸۰ شرکت نفتی و غیرنفتی از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران الگوبرداری کرده‌اند.