رونق کرونایی کاستکو

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این شرکت زنجیره‌ای آمریکایی که پس از وال‌مارت دومین خرده‌فروش بزرگ جهان محسوب می‌شود، در دوران کرونا با افزایش شدید تقاضا از سوی مصرف‌کنندگان مواجه شده است.

 بسیاری از مصرف‌کنندگان باهدف محدودسازی تماس خود با فروشندگان و کارکنان مغازه‌های کوچک خرده‌فروشی، عادت کرده‌اند که از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ که همه نوع کالا از صابون دست گرفته تا لوازم الکترونیک را زیر یک سقف عرضه می‌کنند، خریداری کنند. همین موجب شده است که ترافیک فروشگاه‌های کاستکو طی فصل نخست سال افزایش یابد.

بر اساس اعلام این شرکت که بر اساس عضویت مشتریان به آنان خدمات ارائه می‌کند، مجموع فروش آنلاین این شرکت حدود ۸۶ درصد جهش یافت و در عین حال درآمدهای حاصل از عضویت مشتریان که بیشترین سود خالص شرکت را به خود اختصاص می‌دهد، افزایشی ۷ درصدی را رقم زد.

ریچارد گالانتی، مسوول ارشد بخش مالی کاستکو در این رابطه توضیح داده است مردم هزینه‌هایی را که پیش از این صرف مسافرت، اقامت در هتل و شام بیرون از منزل می‌کردند، حالا در جهت خرید لوازم الکترونیک، مبلمان و کالای خواب هدایت  می‌کنند.

کاستکو همچنین همزمان با افزایش آمار مبتلایان به کووید-۱۹، شاهد افزایش تقاضا برای کالاهای ضروری بوده است. این درست همان اتفاقی است که شرکت کروگر هم به تازگی در آمار فروش فصل سوم خود گزارش کرده است.

بر اساس اعلام کاستکو درآمد خالص این شرکت با ۳۸ درصد افزایش به ۱۷/ ۱ میلیارد دلار رسید. به‌جز بخش کالاها، درآمد هر سهم این شرکت هم به ۳۰/ ۲ دلار رسید که از پیش‌بینی ۰۵/ ۲ دلاری مرکز ریفینیتیو بیشتر بوده است.

البته کاستکو اعلام کرده است که کووید-۱۹ هزینه‌های پیش از مالیات بالغ بر ۲۱۲ میلیون دلار را بر این شرکت تحمیل کرده و افزایش دستمزد کارکنان آن هم تا ۳ ژانویه تمدید شده است.

کل درآمد کاستکو افزایشی ۱۷ درصدی را شاهد بوده و به ۲۱/ ۴۳ میلیارد دلار رسیده است. پیش‌بینی‌ها اما این رقم را ۴۲/ ۴۲میلیارد دلار اعلام کرده بودند.