مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: از مجموع قبوض صادر شده در سه هفته گذشته، بالاترین قبض‌های صادر شده متعلق به گروه خوش مصرف‌ها با تعداد ۲۷هزار و ۱۲ قبض بوده است که این تعداد ۵/ ۶۴ درصد مجموع قرائت شده‌ها را شامل می‌شود.

راهزادی افزود:1/ 23 درصد این مشترکان در گروه پرمصرف‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه از  4 هزار و ۹۵۸ مشترک برق خالی از سکنه در سه هفته گذشته هم خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ این گروه نیز 8/ 11 درصد مشترکان قرائت‌ شده را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: از مجموع ۲۶۹ هزار و ۳۲۷ اشتراک برق در این استان، ۲۲۲ هزار و ۵۷۶ اشتراک را مشترکان خانگی تشکیل داده که طرح برق اُمید قرار است برای آنان اجرایی شود.

این مسوول شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه مشترکان خانگی مشمول طرح برق اُمید در استان به‌صورت هفتگی مشخص می‌شوند، ادامه داد: این طرح که در امتداد مصوبه دولت مبنی بر محاسبه رایگان برق برای مشترکان کم‌ مصرف در حال اجرایی شدن است تلاش می‌کند تا با اقدامی فرهنگی روش‌های غلط و پرهزینه گذشته را کنار گذاشته و با اتخاذ یک روش فرهنگی و به‌کارگیری سیاست تشویقی زمینه و انگیزه لازم را برای صرفه‌جویی این منبع با ارزش انرژی از سوی شهروندان مهیا سازد.

راهزادی در پایان افزود:‌ در طرح برق امید، مشترکان به سه دسته مشترکان کم‌مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و برای هر دسته متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به‌تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا سقف ۱۰۰ درصد تعرفه برق بهره‌مند می‌شوند.