به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، شرکت یونایتد که انتظار دارد درآمدهای فصل چهارم  نسبت به سال گذشته تا نزدیک به ۷۰ درصد افت کند، اعلام کرده است که هم‌اکنون برآوردها میانگین زیان روزانه حدود ۲۴ تا ۲۶ میلیون دلاری را نشان می‌دهند. علاوه بر این، در این فصل، روزانه به‌طور میانگین بالغ‌بر ۱۰ میلیون دلار بهره بدهی و حق سنوات پرسنل بر شانه‌هایش فشار می‌آورد.

پیش‌تر این شرکت پیش‌بینی کرده بود که زیان روزانه آن بین 15 تا 20 میلیون دلار خواهد بود. 

یونایتد ایرلاین گفته است اطمینان دارد که در سال 2021 احیایی در وضعیت شرکت روی خواهد داد و افزود: «نتایج اخیر حاصل‌شده در زمینه واکسن کرونا و میزان اثرگذاری آن نوید چشم‌اندازی امیدبخش را می‌دهد و روی دیگر سکه پاندمی را نشان می‌دهد.»

البته این بحران به‌وجود آمده تنها محدود به این شرکت هواپیمایی نیست و کل صنعت هواپیمایی جهان و آمریکا هنوز در حال از دست دادن میلیاردها دلار در هرماه است. تقاضای ضعیف برای سفر که حالا با توصیه‌های اخیر سفر به خاطر موج‌های جدید کرونا تشدید هم شده است و طی  آن  مردم از سفرهای مربوط به تعطیلات سال نوی میلادی منع شده‌اند، آسیب شدیدی به کسب‌وکار شرکت‌های هواپیمایی آمریکا زده است تا جایی که دلتا ایرلاینز و آمریکن ایرلاینز هم در اوایل ماه جاری از انتظارات خود برای آمار مربوط به ضرر و زیان مالی خبر دادند. این در حالی است که هرسال در این بازه زمانی، کسب‌وکار این شرکت‌ها رونقی وصف‌نشدنی داشت چون تعطیلات سال نو به مردم مجال می‌داد تا به سفر بروند و خستگی مدت‌ها کارو تلاش را از خود دور کنند.