محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام این خبر افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته که از ماه گذشته آغاز شده است، در پنج‌شنبه و جمعه آخر هرماه، برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌شود.

متولی‌زاده با بیان اینکه در برنامه ماه گذشته شبکه‌های توزیع برق به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی شد، خاطرنشان کرد: در این دوره از تعمیرات که از پنج‌شنبه 27 آذرماه شروع شده، فرآیند اصلاح روشنایی معابر معابر اصلی شهرها و جاده‌های بین شهری نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه اصلاح روشنایی با چنین ظرفیتی معادل ایجاد یک نیروگاه مجازی به بزرگی 500 مگاوات است، اضافه کرد: اصلاح روشنایی معابر که فرآیند اجرایی آن به صورت سراسری در کشور آغاز می‌شود، می‌تواند آثار خود را در کوتاه‌مدت به صورت کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌ها نمایان سازد. متولی‌زاده با بیان این که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور در پنج‌شنبه و جمعه آخر ماه‌های پیش‌رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه‌ها گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و... بسیار بااهمیت است و می‌تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

از همین رو،  از این پس مشترکان در سراسر کشور می‌توانند مشکلات و خرابی‌ شبکه‌های توزیع را از طریق «اپلکیشین برق من» یا شماره 121 اعلام کنند.