به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این شرکت آمریکایی در حوزه پایین‌دستی با تمرکز بر تولید مواد شیمیایی و صنایع شیمیایی فعالیت می‌کند. به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا که منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل و متوقف شدن سفرها در سطح جهانی شده است، تقاضا برای سوخت کاهش ‌یافته است به‌گونه‌ای که به دلیل عرضه بیش از تقاضا قیمت نفت خام آمریکا در ماه آوریل، برای مدت کوتاهی قیمت نفت به سمت منفی سوق یافت.

به‌رغم اینکه معاملات نفتی در سال‌جاری تاکنون ۲۳ درصد از ارزش خود را از دست ‌داده است، با پیشرفت تولید واکسن کووید-۱۹ بخش اعظمی از ضررهای نفتی در معاملات آتی نفت خام وست تگزاس جبران خواهد شد.

گرچه ماه گذشته شرکت هاولی فرانتی‌یر، رقیب کوچک‌تر شرکت فیلیپس، با توجه به انتظار بهبود برای تقاضای سوخت، از دو برابر کردن بودجه‌بندی سرمایه‌ای خود در سال آینده خبر داد، اما گرگ گارلند، مدیرعامل شرکت پالایشی فیلیپس ۶۶، در مورد شرایط چالش‌برانگیز و نگران‌کننده بازار نفت هشدار داد.

گارلند گفت، این شرکت بر کاهش هزینه‌ها تمرکز خواهد کرد. وی در ادامه افزود شرکت فیلیپس ۶۶ برای سال ۲۰۲۱ میلادی، تکمیل پروژه‌های در دست اجرا و سوخت‌های تجدیدپذیر را که امسال شاهد افزایش تقاضا برایشان هستیم در اولویت قرار خواهد داد.

فیلیپس ۶۶ اعلام کرد بودجه‌بندی سرمایه‌ای ۲۰۲۱ این شرکت دربرگیرنده هزینه‌های سرمایه‌ای ۷۷۶ میلیون دلاری در بخش پالایش و ۶۱۰ میلیون دلاری در بخش میان‌دستی خواهد بود.

با احتساب سهم شرکت‌های تابعه، برنامه سرمایه‌ای تعدیل‌شده ۲۰۲۱ این شرکت حدود ۳۸/ ۲ میلیارد دلار خواهد بود که کمتر از پیش‌بینی ۹/ ۲ میلیارد دلاری ۲۰۲۰ است.