هواپیمایی دلتا  به دنبال پرواز بدون قرنطینه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی دلتا در حال مذاکره با دولت‌های مختلف برای اضافه‌کردن به پروازهای خارجی بدون‌قرنطینه خود است. این مساله در حالی اتفاق می‌افتد که صنایع هوایی به دنبال برنامه‌هایی بر اساس تست کرونا هستند تا بتوانند اندکی تقاضا را بهبود ببخشند و از وضعیت بحرانی ایجادشده توسط کووید-۱۹ خارج شوند. این شرکت‌ هواپیمایی آمریکایی در هفته جاری دو پرواز به اروپا خواهد داشت که نیازمند قرنطینه نیستند و به‌جای آن مسافران باید ابتدا تست کرونا بدهند. 

این پروازها که مطابق دستورالعمل‌های دولتی فقط برای انجام کارهای ضروری استفاده می‌شوند، روز سه‌شنبه با پروازی از آتلانتا به آمستردام آغاز می‌شوند. پری کانتاروتی، معاون ارشد دلتا به خبرنگاران گفته است: «این اولین گام است. تمرکز اصلی ما فقط بر آن‌سوی اقیانوس اطلس نیست و علاقه داریم که برنامه‌هایی مشابه برای کشورهای آن‌سوی اقیانوس آرام هم داشته باشیم.»

 او با تاکید ویژه‌بر نقشی که دولت‌ها در این زمینه بازی می‌کنند، افزود: «این برنامه‌ها ترکیبی از شناسایی نیاز و پس ‌از آن پیدا کردن فرصت مناسب است تا از طریق آن بتوان مسوولان دولتی را پای میز گفت‌وگو کشاند.» در حال حاضر گرچه تزریق واکسن کووید-19 همین هفته در ایالات‌متحده و کانادا آغاز شده، شرکت‌های هواپیمایی دادن تست کرونا را به‌عنوان راهی بسیار سریع‌تر می‌بینند که از طریق آن می‌توان سفرهای بین‌المللی را بدون قرنطینه ادامه داد، زیرا این مساله زمانگیر است و آسیب زیادی به شرکت‌های هواپیمایی می‌زند.