به گزارش روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت چادرملو طی دیداری از همکاری‌های بانک تجارت که تاکنون با شرکت چادرملو داشته، اظهار امیدواری کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه، سطح همکاری‌های دو جانبه افزایش یابد. تقی‌زاده افزود: چادرملو آمادگی کامل دارد تا با اجرای طرح‌های توسعه بخش خود و با استفاده از تسهیلات بانکی، مسیر توسعه و اشتغال را طی کند و خوشبختانه از حمایت‌های  وزیر صمت و مقامات استانی نیز برخوردار است.

تقی زاده همچنین با اشاره به اینکه در کویر مرکزی ایران و بسیاری از نقاط کشور ذخایر معدنی بسیاری وجود دارد که مغفول یا بلاتکلیف مانده‌اند افزود:   همان‌طوری‌که وزیر محترم صمت معتقد به انقلاب در معادن هستند، و با ابلاغیه خود تکلیف مجوزهای راکد و معادن غیر فعال را روشن کردند . ما فعالان این صنعت نیز بر خود وظیفه می‌دانیم با تمام توان ، درجهت تحقق این دور نمای توسعه، خیز بلندی برداریم و در این جهت، طرح ها و برنامه های مهمی داریم تا در این پهنه ها به بهترین نحو ممکن فعالیت های اکتشافی و مطالعاتی خود را گسترش و از آنها بهره برداری کنیم .

بر اساس همین گزارش دولت آبادی، مدیرعامل بانک تجارت افزود: همان‌طور که پیش‌تر این بانک در پروژه بزرگ شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس به مناطق مرکزی ایران در تامین مالی آن سهیم بوده است، امیدواریم بتوانیم نقش اثربخشی در تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اقدام شرکت چادرملو و زیرمجموعه‌های آن نیز داشته باشیم.

بر اساس این تفاهم‌نامه از این پس بانک تجارت متعهد می‌شود در قبال تمرکز فعالیت‌های پولی و بانکی، اعم از ارزی و ریالی  شرکت چادرملو و شرکت‌های زیرمجموعه، انواع خدمات مالی و بانکی را به این شرکت ارائه کند.

این تفاهم‌نامه با اعتبار دو ساله منعقد شده و در صورت توافق طرفین برای سال‌های بعد نیز قابل تمدید است.

ازجمله موارد مورد توافق طرفین، افتتاح انواع حساب‌های ارزی و ریالی، تعیین حد اعتبار و گشایش انواع اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی، صدور و تعیین حد اعتبار انواع ضمانت نامه‌های ارزی و ریالی، اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی، تامین مالی شرکت‌های زیرمجموعه از طریق انعقاد قراردادهای جداگانه، انجام تمامی امور مربوط به سهام، همچون پذیره‌نویسی و سبدگردانی توسط کارگزاری بانک تجارت، همچنین شرکت معدنی و صنعتی چادرملو موافقت کرد نسبت به انتقال‌بخشی از حساب‌های شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه به بانک تجارت اقدام کند.