به گزارش رویترز، شیوع و گسترش ویروس کرونا موجب شد افراد به‌سوی فعالیت‌های انفرادی همچون دو یا دوچرخه‌سواری روی ‌آورند و این موضوع باعث افزایش تقاضا برای محصولات شرکت نایکی شده است. این در شرایطی است که در اوایل سال‌جاری همه شرکت‌های فروشنده لوازم و تجهیزات ورزشی ازجمله نایکی به خاطر شعار در خانه بمانیم و قرنطینه افراد شاهد ضربه سنگینی بر فروش محصولاتشان بودند. حالا اما به‌تدریج با عادی شدن روش‌های جدید زندگی و تطبیق الگوهای رفتاری مردم با واقعیت‌های کرونا، افراد کم‌کم به سمت ورزش‌های تک نفره در فضای باز روی آورده و خرید پوشاک ورزشی موردنیاز خود را از طریق آنلاین از سر گرفتند. چنین شد که استفاده از اپلیکیشن نایکی به روشی موردعلاقه و مورد استقبال از سوی همه تبدیل شد و حالا آمار نشان می‌دهد که فروش آنلاین نایکی  در کل سال افزایش قابل‌توجهی یافته است. البته وقت و هزینه‌ای که شرکت نایکی صرف تجارت الکترونیک خود کرد از آدیداس، رقیب دیرینه این شرکت، بسیار بیشتر بوده و تحلیلگران بر این باور بودند که همین موضوع رمز موفقیت نایکی در دوران کرونا محسوب می‌شود.

حالا این بزرگ‌ترین شرکت تجهیزات و لوازم ورزشی دنیا اعلام کرده است که انتظار دارد رشد درآمدش در حوزه لوازم رده سنی «نوجوانان کم‌سن» از یک رشد تک‌رقمی به یک رشد دورقمی جهش یابد.

نایکی همچنین اعلام کرده است که فروش دیجیتال این شرکت رشدی ۸۴ درصدی را شاهد بوده است و در آمریکای شمالی که بزرگ‌ترین بازار آن محسوب می‌شود، این رشد سه‌رقمی بوده است. نایکی در دیگر نقاط جهان هم رشد قدرتمند دورقمی را شاهد بوده است. بر اساس اعلام این شرکت در فصل دوم منتهی به ۳۰ نوامبر، درآمد نایکی رشد ۹ درصدی را ثبت کرد و به ۲۴/ ۱۱ میلیارد دلار رسید. تحلیلگران اما انتظار داشتند این رقم ۵۶/ ۱۰ میلیارد دلار باشد.