به گزارش روابط عمومی دیجی‌نکست، چهارمین کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی مرکز نوآوری و شتاب‌دهی گروه دیجی‌کالا به‌زودی برگزار می‌شود و همه علاقه‌مندان و محققان این حوزه از سراسر کشور می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. دیجی‌نکست که چند سالی است با برپایی کمپ‌های استارت‌آپی می‌کوشد فضایی دوستانه و صمیمی میان متخصصان علوم کامپیوتر و رشته‌های مرتبط ایجاد کند؛ این بار هم قصد دارد فرصت راه‌اندازی استارت‌آپ و پرورش ایده‌ها در محل زندگی یا کار را بدون تحمیل هزینه‌های اضافی و دغدغه رفت‌وآمد فراهم سازد. به دلیل شرایط کنونی و همه‌گیری ویروس کرونا چهارمین دوره از کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌نکست به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.

 استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی با کمک دیجی نکست به بازار می‌آیند  

بازوی نوآوری و شتاب‌دهنده دیجی‌کالا بر محوریت حمایت از استارت‌آپ‌های حوزه «هوش مصنوعی» فعالیت می‌کند. تمرکز بر «هوش مصنوعی» به علت گستردگی این حوزه است که در واقع ورود به هر حوزه‌ای، از کشاورزی و حمل‌ونقل و لجستیک گرفته تا آموزش و بازی و سرگرمی با هوش مصنوعی گره می‌خورد و می‌تواند تحولات گسترده‌ای را ایجاد کند که هم‌راستای آن مشاغل جدید و استفاده کاربردی از علم، محقق می‌شود. این مجموعه با هدف استعدادیابی، استفاده از نیرو و دانش متخصصان علوم کامپیوتر، تولید دانش از طریق ایجاد هم‌افزایی در بین متخصصان و حمایت مالی و معنوی آنها تشکیل ‌شده است.

یکی از اقدامات دیجی‌نکست در این راستا، برگزاری کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی در دو نوبت در سال است. تاکنون سه دوره از کمپ‌های استارت‌آپی هوش مصنوعی در دیجی‌نکست برگزار شده است. اولین کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌نکست در تابستان ۱۳۹۸ برگزار شد و از مجموع ۷۰۰ نفری که آزمون دادند، ۵۳ نفر امکان ورود به کمپ استارت‌آپی را پیدا کردند. سپس مراحل تیم‌سازی و ایده‌پردازی روی پروژه‌ها آغاز شد و البته برخی تیم‌ها موفق به جذب سرمایه برای توسعه استارت‌آپ خود شدند و در حال حاضر روی گسترش فعالیت خود در بازار تمرکز دارند. ازجمله این تیم‌ها می‌توان به آپتایم (Optime) اشاره کرد که در حوزه بهبود لجستیک و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی مشغول فعالیت است.

دومین کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی دیجی‌نکست در زمستان ۱۳۹۸ پیش از همه‌گیری ویروس کرونا برگزار و با استقبال متخصصان و فعالان این حوزه روبه‌رو شد. اکنون تیم‌های شکل‌گرفته در این دوره هرکدام مشغول کار روی پروژه‌های خود هستند. بعد از شیوع ویروس کرونا و گذراندن یک دوره دورکاری، دیجی‌نکست سومین کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی خود را در تابستان ۱۳۹۹ شروع کرد  و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اختیاری بودن حضور تیم‌ها این دوره هم با موفقیت به پایان رسید. هم‌اکنون تیم‌های این دوره در حال پردازش و اجرای ایده‌های خود هستند، اما نکته قابل‌توجه این است که باوجود شرایطی که این همه‌گیری برای کشور ما و همه جهان ایجاد کرده است، علاقه‌مندان و متخصصان هوش مصنوعی، از راه دور همچنان باانگیزه ایده‌های خود را پیگیری می‌کنند و در مسیر عملی شدن قرار می‌دهند. البته پیشرفت پلت‌فرم‌های آنلاین جلسات و تدریس هم تاثیر فراوانی در افزایش انگیزه برای کسانی است که از استان‌هایی مثل تبریز یا اصفهان در کمپ استارت‌آپی دیجی‌نکست شرکت کردند.

 برنامه و امکانات کمپ‌های استارت‌آپی

به گفته روابط عمومی این مجموعه، شرکت‌کنندگان کمپ‌های استارت‌آپی دیجی‌نکست با شرکت در این برنامه می‌توانند از زیرساخت‌هایی مانند فضای کار رایگان، اینترنت رایگان و سایر خدمات رفاهی بهره‌مند شوند. همچنین برنامه دیجی‌نکست، یک برنامه استارت‌آپی است که در آن از دانشجویان، متخصصان و فعالان حوزه‌های تخصصی دعوت می‌شود تا با حمایت دیجی‌‌نکست، تیم‌سازی کنند و محصول خود را توسعه دهند. چهارمین کمپ استارت‌آپی هوش مصنوعی به روال کمپ‌های گذشته دیجی‌نکست، ابتدا با ثبت‌نام در آزمون تا تاریخ ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲ ظهر آغاز می‌شود. سپس آزمون ورودی در روزهای ۱۳ تا ۱۷ دی سال جاری، برای دریافت رزومه‌های قابل‌تایید برگزار می‌شود. در مرحله بعد، تیم‌سازی و ایده‌یابی از تاریخ ۲۰ دی تا ۱۵ بهمن آغاز می‌شود و پس‌ازآن جلسات مربیگری به‌صورت روزانه و با درخواست تیم‌ها انجام می‌شود. در پایان، تمامی تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی برای روز ارائه در برابر سرمایه‌گذاران بالقوه و شروع فعالیت خود به‌عنوان استارت‌آپ آماده می‌شوند.