مدیرعامل جدید، جیسک اولزاک مسوولیت تام شرکت را بر عهده خواهد گرفت. او گفته است این انتقال به‌آرامی انجام می‌شود و در این بین، شرکت تمرکزش را روی سوق دادن سیگاری‌ها به سمت محصولات کم‌خطر خواهد گذاشت.  بنا بر اعلام این شرکت، اولزاک ۵۵ ساله در ماه مه، به عنوان بخشی از یک برنامه درازمدت، ریاست هیات‌ را از آندره کالانتزوپولوس خواهد گرفت. اولزاک در مصاحبه‌ای با بارونز گفته است تمامی انتقالات حوزه مدیریت به‌نوعی با رویدادهایی همراه هستند، اما او از نزدیک با کالانتزوپولوس کار کرده است تا همه استراتژی‌های راهبردی در شرکت را تا به امروز یاد بگیرد. او گفته است: «ما با یک دستورالعمل شرکت را مدیریت خواهیم کرد و این مهم‌ترین نکته برای شرکت است.»

طبق این دستورالعمل، این شرکت تمرکز خود را روی این مساله گذاشته است که سیگاری‌ها در سراسر جهان را از سیگارهای سنتی دور کند. اولزاک می‌گوید: «این نگاه –که بسیار مهم و هم‌راستا با منافع شرکت، سهامداران و عموم مردم است- این است که سیگار را پشت سر بگذاریم.» او ادامه می‌دهد: «ما واقعا می‌خواهیم محصولات بهتری جای سیگارهای محترقه را بگیرند.» در کانون این برنامه، IQOS قرار دارد، نوعی تنباکوی غیرقابل اشتعال که گرم می‌شود. این محصول از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه دریافت کرده و طبق این تاییدیه از ابتدای امسال، می‌توان به عنوان جایگزین بهتر سیگار، برای آن تبلیغ کرد. اولزاک می‌گوید امید دارد در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد واحد از این محصول را بفروشد که افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را نسبت به امسال و هدف شرکت نشان می‌دهد.

البته سال ۲۰۲۰، برای فیلیپ موریس، مانند سایر شرکت‌ها، سالی پرچالش بود. همه‌گیری کرونا، عادات مصرف‌کنندگان را تغییر و در برخی موارد درآمد آنها را کاهش داد. به گفته اولزاک این دو عامل نقشی تعیین‌کننده در مصرف تنباکو دارند. به علاوه، تعطیلی‌ها، چالش‌هایی را هم در زمینه زنجیره تامین بر سر راه فیلیپ موریس قرار داد، اما او می‌گوید این شرکت توانسته از این مشکلات عبور کند. فروش دیجیتالی هم در دستور کار قرار گرفته است که عمده تمرکز بر تنباکوهای غیرقابل اشتعال بوده است، چرا که مصرف‌کنندگان در شرایط بحران سلامتی، تمرکز بیشتری روی مقوله سلامت دارند.  این مساله باعث شد این شرکت روابط ارزشمندی با مصرف‌کنندگان خود ایجاد کند. درحالی‌که صنعت تنباکو همیشه به صورت سنتی با مدل B۲B  (مدلی که در آن کسب‌وکار با کسب‌وکار دیگری معامله می‌کند نه با فردی که مصرف‌کننده است) اداره می‌شود، شرکت فیلیپ موریس به سمت مدل B۲C (مدلی که در آن کسب‌وکار با مصرف‌کنندگان معامله می‌کند) پیش می‌رود. اولزاک می‌گوید: «این جریان ما را از بقیه متمایز می‌کند.» حرکت به سمت مدلی که تمرکزش را بر مصرف‌کننده گذاشته است، مزیتی برای محصولات آتی خواهد بود. خریداران از پلت‌فرم‌های آنلاین به مرور برند را می‌شناسند و به آن اعتماد می‌کنند. محصولات آتی این شرکت می‌تواند همان سیگارهای بخارشونده‌ای (الکتریکی) باشد که قبلا در نیوزیلند به فروش رفته است. اولزاک می‌گوید فیلیپ موریس از فناوری بهره گرفته است تا با مشکل مصرف سیگارهای الکتریکی توسط مصرف‌کنندگان زیر سن قانونی مقابله کند. این دستگاه باید به‌گونه‌ای فعال شود که سن مصرف‌کنندگان را مشخص کند.

اولزاک گفته است شرکت او از زمان دولت اوباما، مسیر خود را در جهت آینده بدون تنباکو آغاز کرده است. ارزش سهام فیلیپ موریس طی یک سال گذشته تا به امروز، کمی زیر یک درصد رشد کرده است، اما اولزاک می‌گوید سرمایه‌گذاران متوجه فرصت‌های این شرکت هستند. او معتقد است تولید محصولات کم‌خطر می‌تواند به اهرمی قدرتمند برای پیشرفت این شرکت تبدیل شود.