به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طی دوران پاندمی، تقاضا برای تجهیزات ورزشی شرکت پلوتون افزایش یافت، چون مشتریان بیش‌ازپیش به دنبال آن بودند که طی دوران قرنطینه از تجهیزات ورزشی در منزل خود استفاده کنند و این موضوع موجب شد زنجیره عرضه آن شرکت تحت‌فشار قرار گیرد.

بر اساس قرارداد مورد توافق، شرکت پلوتون مالکیت کارخانه‌های پرکور واقع در ویتست کارولینای شمالی و وودینویل واقع در واشنگتن را به دست خواهد آورد. این کارخانه‌ها درمجموع بیش از ۶۲۵ هزار مترمربع فضای تولید دارند. این توافق همچنین موجب خواهد شد حدود ۱۰۰ کارمند بخش تحقیق و توسعه به کارمندان موجود شرکت پلوتون افزوده شود. انتظار می‌رود این قرارداد در اوایل سال ۲۰۲۱ نهایی شود. بنا به اعلام این شرکت، به‌محض امضای نهایی آن، شرکت پرکور به‌عنوان یک واحد کسب‌وکار متعلق به شرکت پلوتون فعالیت خواهد کرد. بر اساس توافق‌های انجام‌شده و بنا به اعلام این شرکت، راب بارکر، رئیس فعلی شرکت پرکور در سمت مدیرعامل پرکور و مدیرکل بازرگانی پلوتون فعالیت خواهد کرد و گزارش‌های خود را به ویلیام لینچ، رئیس‌کل پلوتون ارائه خواهد کرد. وقتی‌که شرکت پلوتون گزارش درآمد فصلی خود را در ماه نوامبر منتشر کرد، هشدار داد که «تا آینده قابل پیش‌بینی» فعالیت خود را تحت‌فشارهایی که بر زنجیره عرضه این شرکت وارد آمده است ادامه خواهد داد که علت آن افزایش تقاضا برای محصولاتش است. با افزایش فروش محصولات این شرکت، مشتریان پلوتون از تاخیر در تحویل سفارش‌هایشان و خدمات ضعیف این شرکت گلایه داشتند. پلوتون امیدوار است با خرید شرکت پرکور که محصولات ورزشی و تناسب‌اندام آن به‌خصوص دوچرخه‌های ثابت و الیپتیکال و دستگاه دراز نشست روینگ آن مشهور است، بتواند به بازارهای جدید راه یابد و از پس افزایش تقاضا حتی سفارش‌های روزافزون هتل‌های زنجیره‌ای آمریکا برآید.

تا روز دوشنبه گذشته و تعطیل شدن بازارها، ارزش سهام پلوتون تا بیش از ۴۰۳ درصد در یک سال گذشته افزایش یافت تا جایی که سرمایه بازاری آن به ۲/ ۴۲ میلیارد دلار بالغ شد.