محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با اعلام مطالب فوق افزود: راندمان نیروگاه در حال حاضر بسیار پایین و عمر برخی واحدهای آن به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. همین امر موجب شده تا نیروگاه مصرف آب بالایی داشته باشد و سالانه حدود ۴۵۰ هزار مترمکعب آب مصرف کند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی مالک این نیروگاه را بخش‌خصوصی برشمرد و افزود: از مدت‌ها قبل با همکاری استانداری خراسان در تلاش بودیم تا حمایت‌ها و راهکارهای تشویقی لازم را برای ترغیب مالک به جایگزینی این واحدها با یک نیروگاه راندمان بالا ایجاد کنیم. طرز طلب ادامه داد: در همین راستا از طریق مالک و شرکت برق حرارتی مذاکرات متعددی با سرمایه‌گذاران زیادی صورت گرفت و نهایتا  موضوع بازنشسته کردن نیروگاه مشهد و احداث واحدهای راندمان بالای جدید مورد موافقت قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ساخت نیروگاه جدید مشهد تا پایان سال آغاز خواهد شد  ادامه داد: در حال حاضر راندمان این نیروگاه حدود ۲۷ درصد و تولید حداکثری آن ۳۲۰ مگاوات است که در نیروگاه سیکل ‌ترکیبی این مجموعه، راندمان نیروگاه به ۵۵ درصد و توان آن به ۳۵۰ تا ۴۰۰ مگاوات خواهد رسید.

طرزطلب در پایان با اشاره به اهمیت ویژه این نیروگاه برای شهرستان‌ مشهد تاکید کرد: با ساخت‌ نیروگاه جدید مشهد واحدهای قدیمی این مجموعه به‌تدریج بازنشسته خواهد شد.