روزبه ظهیری‌ هاشمی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در این بازدید با بیان اینکه گروه سرمایه‌گذاری مسکن به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در قبال ذی‌نفعان خود، ازجمله سهامداران، مشتریان، بانک مسکن به‌عنوان تامین‌کننده منابع مالی، پیمانکاران و ... به‌صورت کامل متعهد است، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران درگذشته در این بخش دچار آسیب بوده که این موضوع با تلاش کارکنان هلدینگ و شرکت‌های تابعه مرتفع شده است؛ البته این مهم بدون حمایت هیات‌مدیره بانک مسکن و حوزه اعتباری قطعا میسر نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی‌های زمان آغاز پروژه‌های طرح آباد که منجر به نوزایی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن شده، به‌طور کامل از بین رفته است، افزود: اجرای همزمان پروژه‌های متعدد در مجموعه هلدینگ و شرکت‌های تابعه و عمل به‌تمامی تعهدات، ثابت کرد که این مجموعه دارای ظرفیت‌های بسیاری بوده و حتی می‌تواند عهده‌دار مسوولیت‌های بیشتری شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در ادامه با اشاره به روند فعالیت شرکت تهران و خروج این شرکت از بحران و بدل شدن آن به یک شرکت فعال دارای توجیه اقتصادی تصریح کرد: قریب 500 نفر در کارگاه‌های این شرکت مشغول به کار هستند که این امر با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، بسیار جای خرسندی دارد و نویدبخش آینده‌ای درخشان است.

همچنین محمدحسن علمداری، عضو هیات عامل و معاون اعتباری بانک مسکن ضمن تمجید از مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای فعال‌سازی دوباره این شرکت گفت: در حال حاضر این شرکت از بحران خارج‌شده و مسوولیت اجرای یک مگاپروژه به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه اقدام ملی مسکن در کشور را برعهده‌گرفته و تاکنون به بهترین نحو ممکن این مهم را به انجام رسانده است.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های تابعه بانک مسکن باید تبدیل به مهم‌ترین مشتریان بانک شوند، افزود: با توجه به بهبود صورت گرفته در عملکرد شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، می‌توان امید داشت که هلدینگ سرمایه‌گذاری مسکن به‌زودی تبدیل به بهترین مشتری و شریک بانک مسکن شود؛ چراکه عملکرد مثبت این شرکت، این امر را گواهی می‌دهد.

معاون اعتباری بانک مسکن ضمن ارائه راهکار برای کمک به تامین مالی پروژه مرکز شهر اندیشه و در نتیجه پیشرفت سریع‌تر آن، ادامه داد: در مجموعه بانک تلاش داریم تا بتوانیم همراهی بیشتری با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن داشته باشیم و تمام نیازهای تسهیلاتی پروژه‌های این مجموعه و شرکت‌های تابعه را پوشش دهیم.

علمداری همچنین پیشنهاد داد: شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن در سراسر کشور با هدف افزایش تعامل و تسهیل فرآیندهای مالی و تسهیلاتی با بانک مسکن، باید برنامه مدونی برای بازدید مدیران استانی بانک مسکن از پروژه‌های در حال احداث ترتیب دهند تا مدیران بانکی با مشاهده گستره و حجم فعالیت‌های عمرانی در مجموعه گروه سرمایه‌گذاری مسکن، امور مربوطه اعم از پرونده‌های تسهیلاتی را با سرعت بیشتری پیگیری کنند. در بازدید از قطعه‌های مختلف مگاپروژه مرکز شهر اندیشه،بازدیدکنندگان از فناوری‌های دانش‌بنیان به کار گرفته‌شده مانند Wall Crete در بخش دیوارها و دیگر نوآوری‌های این پروژه که ضمن افزایش قابل‌توجه بهره‌وری مصرف انرژی همزمان با کاهش آلودگی‌های صوتی، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه اجرای پروژه می‌شود و البته کیفیت زندگی ساکنان آینده را بهبود می‌بخشد، دیدن کردند.

همچنین در جریان بازدید از پروژه بنفشه 2، موضوع امضای تفاهم‌نامه تسهیل همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری مسکن و پروژه بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان(EEEB)  وابسته به برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP)  و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌منظور طراحی و ساخت خانه‌های کم‌انرژی (EC+) برای نخستین مرتبه در کشور و مطابق با جدیدترین ویرایش مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در سطح استان تهران که به‌صورت پایلوت در این پروژه اجرا می‌شود، به اطلاع نمایندگان بانک مسکن رسید که بسیار مورداستقبال قرار گرفت.