این سمپوزیوم با توجه به شیوع ویروس کرونا، با حضور شرکت‌های برتر در مراسم اختتامیه و ۱۱۰۰ نفر از اعضای انجمن جهانی روابط عمومی از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ نفر از ایران به‌صورت مجازی برگزار شد. همچنین در این بخش میزان فعالیت شرکت‌ها در حوزه مسوولیت اجتماعی از جمله مشارکت در کارهای عام‌المنفعه همچون مقابله با شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌های زیست‌محیطی و ... مورد ارزیابی قرار گرفت و به همین منظور از سازمان‌هایی که بیشترین فعالیت را داشتند تقدیر و نشان ویژه نیز به ذوب‌آهن اصفهان اهدا شد.

 اقدام‌های لازم برای مقابله با کووید-۱۹ در ذوب‌آهن

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست ذوب‌آهن اصفهان درباره اقدام‌های لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سال‌جاری در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» عنوان کرد:‌ از همان روزهای آغاز شیوع کرونا، مدیریت این سازمان برنامه‌ریزی‌های لازم را جهت مقابله با ویروس آغاز کرد. تحقق اصل پیشگیری مقدم بر درمان در کارخانه برای تولید ایمن از مهم‌ترین استراتژی‌های مدیران عالی سازمان و از مهم‌ترین وظایف اجرایی مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست و سایر مدیریت‌ها در کارخانه است.

مجید مکاری در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن برای حفظ تولید ایمن در سال «جهش تولید» باهدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا و انجام عملیات پیشگیرانه، اقدامات مورد نیاز را پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و اجرا کرد. اقدامات مدیریتی در سطح کلان کارخانه برای سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی منابع سازمانی، اقدامات آموزشی و فرهنگی جهت ایجاد فرهنگ پیشگیرانه در تمام سطوح سازمانی و اقدامات پیشگیرانه محیطی جهت قطع زنجیره انتقال از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ بوده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدامات مدیریتی برای مقابله با شیوع کرونا در این شرکت توضیح داد: مهم‌ترین اقدامات در راستای مقابله با بیماری کووید-۱۹ شامل تشکیل مستمر کمیته عالی مقابله با کرونا و تصویب اقدامات لازم در این زمینه، تشکیل کمیته اجرایی مقابله با کرونا در تمام بخش‌های کارخانه با محوریت مدیران هر بخش، مدیریت اماکن و نقاط دارای تجمع کارکنان برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ایجاد سامانه غربالگری و مرکز تلفن برای انجام تست‌های تشخیصی رایگان و اقدامات درمانی ویژه برای تمامی کارکنان و پیمانکاران توسط بیمارستان شهید مطهری شرکت بود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست ذوب‌آهن اصفهان در پاسخ به این پرسش که چه میزان در راستای مقابله با کرونا در ذوب‌آهن هزینه شده است، عنوان کرد: درمجموع برای پیشگیری از شیوع این ویروس در کارخانه بیش از ۱۲ میلیارد تومان تاکنون به‌صورت مستقیم هزینه شده و در این مدت برای تهیه و توزیع تعداد ۴ میلیون عدد ماسک سه لایه بهداشتی و همچنین تامین و توزیع بیش از ۱۵هزار لیتر مواد ضدعفونی پایه الکلی برنامه‌ریزی‌شده است. مکاری با اشاره به نتیجه اقدامات انجام‌شده در راستای کاهش بیماری کرونا در ذوب‌آهن تصریح کرد: بر اساس اقدامات یادشده در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در بین کارکنان کنترل ‌شده و کاهش چشمگیر آمار مبتلایان بر اساس اعلام روزانه مبتلایان توسط آزمایشگاه‌های طرف قرارداد از دستاوردهای مهم شرکت است.