اپلیکیشن تضمین‌چی که نسخه جدید آن برای عموم به زودی منتشر می‌شود، با ارائه سرویس پیامکی این امکان را ایجاد کرده تا فروشندگان و خریداران زمانی که کالاهای مورد نظرشان را در پلت‌فرم‌های آنلاین از قبیل دیوار، شیپور و اینستاگرام یا سایر موارد ملاحظه و انتخاب می‌کنند؛ به راحتی خرید و فروش خود را در امنیت کامل و به صورت تضمین ‌شده انجام دهند و از هرگونه کلاهبرداری در امان بمانند.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، زمانی که مخاطبان عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۱۴ تضمین‌چی پیامک کنند، ابتدا پیامکی دریافت خواهند کرد که ورود آنها را به تضمین‌چی خوشامد می‌گوید. سپس ظرف مدتی کوتاه، پشتیبان تضمین‌چی با آنها تماس می‌گیرد و درخواست خرید یا فروش را ثبت می‌کند. خریدار ممکن است کالا را در هر پلت‌فرمی رویت کند، ولی به هر دلیل اعتماد کافی را برای خرید نداشته باشد. تضمین‌چی که برای فعالیت خود تمامی مجوزهای لازم را شامل ای نماد، نشان ملی ثبت، مجوز پرداخت‌یاری از شاپرک، مجوز انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دریافت کرده تلاش می کند حلقه مفقوده اعتماد در معاملات آنلاین را بازیابی کند و پس از دریافت اطلاعات فروشنده و کالای موردنظر از خریدار، با فروشنده تماس می‌گیرد و درخواست خرید را به اطلاع وی می‌رساند. پس از ثبت اطلاعات فروشنده، لینکی جهت پرداخت برای خریدار ارسال می‌شود. خریدار مبلغ را پرداخت می‌کند و طبق توافق صورت گرفته، کالا را برای خریدار ارسال می‌کند. زمانی‌که خریدار دریافت کالا را تایید کرد، مبلغ کالا به حساب فروشنده واریز می‌شود.

در آینده نزدیک با انتشار نسخه جدید اپلیکیشن تضمین‌چی، این فرآیند علاوه بر تداوم سرویس پیامکی از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت نیز امکان‌پذیر خواهد شد. مخاطبان همچنین می‌توانند هر سوالی را که در زمینه معاملات آنلاین داشته باشند از طریق پیامک به شماره ۱۰۰۰۱۴ ارسال کنند تا از پشتیبانی تضمین‌چی با ایشان تماس گرفته شود و سوال یا درخواست ایشان بررسی شود.

تضمین‌چی سامانه امن معاملات آنلاین است که خرید و فروش‌های اینترنتی را تضمین‌ می‌کند و در آن  مطابق توافق خریدار و فروشنده، تحویل به موقع کالا یا خدمات به خریدار و پرداخت وجه به فروشنده تضمین می‌شود.

بعد از توافق، خریدار مبلغ معامله را به حساب فروشنده در تضمین‌چی واریز می‌کند که امکان برداشت وجه برای فروشنده وجود ندارد تا زمانی‌که کالا به خریدار تحویل داده شود.

زمانی که خریدار تحویل کالا را تایید کند، امکان برداشت وجه برای فروشنده ایجاد می‌شود و پس از آن فاکتور نهایی با درج کد ملی خریدار، فروشنده و مشخصات کالای مبادله شده صادر می‌شود. در صورت بروز هرگونه مغایرت، کالای مورد نظر مرجوع شده و وجه معامله به حساب خریدار در تضمین‌چی باز می‌گردد.