به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، شرکت آلمانی دلیوری هیرو، اپلیکیشن یوگیو را که برنامه تحویل غذای کره جنوبی است، به‌عنوان پیش‌شرط برای دریافت تایید قانونیِ قرارداد ۴ میلیارد دلاری شرکت برادران ووا می‌فروشد.

با این فروش، بزرگ‌ترین مانع بر سر راه شرکت تحویل غذای هیرو برای رسیدن به جایگاه سوم در بازار تحویل غذای آنلاین در جهان برداشته می‌شود. این در حالی است که رقابت به دلیل افزایش تقاضا در همه‌گیری کرونا، حسابی اوج گرفته است.

دلیوری هیرو سال گذشته تصمیم گرفت ووا را خریداری کند تا حضوری درازمدت‌تر در بازار رقابتی داشته باشد.

به دنبال اعلام تصمیم شرکت دلیوری هیرو، سهام این شرکت ۶/ ۳ درصد افزایش پیدا کرد. نیکلاس آستبرگ، مدیرعامل و موسس شرکت دلیوری هیرو گفته است: «ما عمیقا از این پیش‌شرط برای ترک زیرشاخه‌های دلیوری هیرو ناراحتیم.» او ادامه داده است: «تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این انتقال برای تمامی کارکنانی که درگیر این مساله هستند، با سهولت انجام شود.» هفته گذشته کمیسیون تجارت منصفانه کره اعلام کرد دلیوری هیرو به شرطی که اپلیکیشن یوگیو را در عرض ۶ ماه بفروشد، اجازه خواهد داشت با برادران ووا قرارداد ببندد. جو سانگ-ووک، رئیس کمیسیون گفته است با این فروش، نگرانی‌ها از احتمال افزایش پرداخت بابت مواد غذایی با قرارداد جاری کاهش می‌یابد.

او می‌گوید: «دلیوری هیرو هدف از این قرارداد را ادغام فناوری‌های لجستیکی خود با توانایی‌های بازاریابی ووا اعلام کرده است.» او گفته است اگر این واحد کره‌ای فروخته نمی‌شد، مجموع سهم این شرکت در بازار انتقال و تحویل آنلاین مواد غذایی تا ماه جولای به ۹۷ درصد از کل ارزش بازار می‌رسید.

ووا حتی بدون اپلیکیشن ووا، با ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر فعال در ماه تا نوامبر، رتبه اول را خواهد داشت. بر اساس داده‌های یورومانیتور، کره جنوبی در زمینه بازار آنلاین تحویل غذا، بعد از چین و آمریکا، رتبه سوم را در جهان دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال رشد ۴۰درصدی را تجربه کند.