وی اعلام کرد: متاسفانه بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پول خود، به سرمایه‌گذاری در بازارهای کاذب یا بهتر است بگوییم احتکار کالاهایی همچون طلا ، دلار ، خودرو و البته زعفران روی آورده‌اند. گروه سحرخیز با هدف هدایت نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه و همچنین توسعه و ارتقای تولید زعفران، اقدام به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری کالایی کرد.

وی با اشاره به مزایای فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی، افزود: با کمک گرفتن از ابزارهای مدرن بازار، ضمن جلوگیری از خام فروشی زعفران، سرمایه‌گذاران بازدهی مناسب و کم ریسکی دارند.

به گفته سحرخیز، خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق کالای کشاورزی، از طریق تمام سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است.

وی افزود: منابع حاصل از پذیره‌نویسی صندوق، در تمام سپرده‌های کالاهای کشاورزی، قراردادهای آتی و اختیار معاملات سرمایه‌گذاری شده و منابع مازاد روی اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.

عضو هیات مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز گفت: مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها، تنوع بخشی فعالیت و راهبردهای معاملاتی، نقدشوندگی بالا ، سبد سرمایه‌گذاری متنوع و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های صندوق زعفران سحرخیز است.

عضو هیات مدیره گروه کشاورزی صنعتی سحرخیز در توضیح ساز و کار معاملات در صندوق‌های کالایی کشاورزی، خاطرنشان کرد: در واقع این صندوق‌ها با استفاده از دارایی‌هایی که خریداران واحدهای صندوق در آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اقدام به سبدگردانی و معاملات در حوزه کالاهای کشاورزی می‌کنند که قبلا در انبار آنها گواهی سپرده شده و از این راه می‌توانند به سرمایه‌گذاران خود سود برسانند.

سحرخیز ادامه داد: مهم‌ترین مزیت این اتفاق شفاف شدن بازار کالاهای کشاورزی است و گروه سحرخیز نیز به عنوان یک شرکت پیشرو فعالیت در این حوزه را در دستور کار خود قرار داده و پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری گروه زعفران سحرخیز از۱۴ دی ماه ساعت ۹ صبح انجام می‌پذیرد.

وی گفت: صندوق سرمایه‌گذاری کالای کشاورزی در واقع منافع ۴ بخش را تامین می‌کنند که شامل صندوق وسرمایه‌گذاران آن، کشاورز، خود کالای کشاورزی و صنایع وابسته به این محصولات است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی این صندوق این است که فعالیت بازارهای کشاورزی را افزایش داده و در این مسیر نیز از یک ابزار بسیار مهم یعنی سرمایه استفاده کرده و با توجه به منافع جمعی فعالیت در این بازارها را مدیریت می‌کند.