بر اساس گزارش بخش بین‌الملل «دنیای‌اقتصاد» و به نقل از وب‌سایت خبری STEELGURU فولادسازان درگذشته مجبور بودند از پاتیل استفاده کنند و برای کنترل واحدهای گندله‌سازی از آسیب‌دیدگی مجبور بودند که از نرده‌بان استفاده کنند و حدود ۱۰۰ متر بالا بروند؛ اما در حال حاضر این وظیفه را به پهپادها محول کرده‌اند.

بنا بر گزارش شرکت پوسکو، این پهپادها نه‌تنها برای وظایف پرخطر بسیار ایمن و موثر هستند، بلکه کارآمدی و راندمان کار را برای فضاهای کوچک و بسته نیز بهبود بخشیده‌اند. علاوه بر این پوسکو می‌گوید برای نیل و رسیدن به اهداف کارآمدی در خط تولید خود در هنگام کار و برای حفظ ایمنی کارگران از روبات‌های پیشرفته استفاده می‌کند.

ازآنجا‌که کارگران همواره در اطراف صدها تن چدن مذاب و محصولات فولادی گداخته که وزن آن برحسب تن غالبا عدد دورقمی است، قرار دارند ازاین‌رو نیازمند احتیاط و ایمنی فوق‌العاده‌ای هستند تا هر کارگر بتواند به‌دقت همگام و هماهنگ با دیگری کار کند. همچنین برای کاهش خطرات، پوسکو به تعداد روبات‌های مورد استفاده در تجهیزات تعمیر و نگهداری خود افزوده است.

به‌عنوان‌مثال روبات‌های اتوماتیک یا خودکار هرگونه ناخالصی‌ها و باطله‌هایی را که روی تجهیزات فولادسازی‌ها ایجاد می‌شوند را تمیز کرده و از کارکنان برای مقابله با خستگی و حوادثی که می‌تواند موجب خفگی و سوختگی شود، مراقبت و حفاظت می‌کنند.

پوسکو اضافه می‌کند برای ارتقای همکاری‌ها در زنجیره عرضه فولاد در بهره‌گیری از تکنولوژی‌های هوشمند با سایر مشارکین و فولادسازان همکاری و مساعدت می‌کند. با توجه به افزایش تنوع و تقاضا، بازرسی‌های دقیق محصولات فولادی (برای طبقه‌بندی برحسب نوع، اندازه و برچسب) بسیار اهمیت دارد.

بر اساس گزارش بخش بین‌الملل «دنیای‌اقتصاد» پوسکو اضافه می‌کند که در پایان سال گذشته یک گروه کاری ایجاد کرده و با ۱۵ شرکت شریک و هفت کارخانه ریخته‌گری همکاری کرده است تا یک سیستم اتوماتیک تشخیص محصول ساخته شود که از فناوری تشخیص تصویری استفاده می‌کند. همچنین این شرکت مجهز به سیستم پیشرفته‌ای است که می‌تواند سفارش‌ها را به‌دقت و سرعت فرآیند کند.