بر اساس گزارش بخش بین‌الملل «دنیای‌اقتصاد» و به نقل از وب‌سایت خبری هرالد کره آمارها نشان می‌دهند که میزان صادرات خودروی برقی این دو خودروساز نسبت به مدت مشابه آن در سال ۲۰۱۹ (۲۳۸۱۵۵ دستگاه) افزایش ۸/ ۲۶ درصدی داشته است. یک مسوول رسمی از گروه خودروسازی می‌گوید به‌رغم اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا صادرات به بازارهای جهانی آسان نبود، ولی این افزایش صادرات اتفاق افتاد.

فروش خودروهای برقی طی همین دوره بیشترین رقم یعنی ۱۳۷ هزار و ۲۸۶ دستگاه را به خود اختصاص داده که نسبت به فروش ۶۸ هزار و ۹۰۷ خودرو در سال ۲۰۱۹ دو برابر افزایش را نشان می‌دهد. خودروی برقی Kona هیوندایی و Niro EV کارخانه کیا بالاترین مشتریان را به خود جذب کرده‌اند. خودروهای هیبریدی با رقم فروش ۱۱۸ هزار و ۸۱۶ دستگاه در رده بعدی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که میزان فروش PHEV به ۴۹ هزار و ۲۹۹ و EV باتری سوختی به ۸۶۵ دستگاه رسید.

خودروهای برقی (plug-in) هیبرید که به‌اختصار PHEV گفته می‌شوند، در مقایسه با خودروهای هیبریدی از باتری قوی‌تر استفاده می‌کنند و ازاین‌رو شعاع حرکتی آنها در حالت رانندگی تمام برقی بالاتر است. همچنین یک خودروی دارای پیل سوختی EV که سوختش از هیدروژن گازی فشرده است در مقایسه با خودروهای سنتی دارای موتور درون‌سوز، در هر مایل طی مسیر حدود ۴۰ درصد کمتر انرژی مصرف می‌کنند و انتشار گازهای گلخانه‌ای در آنها نیز ۴۵ درصد کمتر است.