اجرای طرح‌های توسعه فولاد بناب، تبدیل تهدیدها به فرصت است

به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، محمد روزبهانی، نایب‌رئیس هیات‌‌مدیره شرکت احیاء استیل فولاد بافت گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیا توانایی بالایی در پروژه‌های ساخت‌وساز در کشور دارد و با رویکرد اقتصاد مقاومتی به عنوان یک مجموعه تخصصی مجرب تا به حال توانسته ضمن به‌کارگیری پیمانکاران داخلی و تربیت مدیران لایق در اجرای پروژه‌های ملی، به رقیب سرسختی برای پیمانکاران خارجی تبدیل شود.

وی افزود: قرارگاه خاتم همچنین تاکنون موفق به اجرای طرح‌های متنوعی در بخش صنعت و معدن شده که از جمله آنها می‌توان به احیای مستقیم فولاد بافت به ظرفیت ۸۰۰ هزارتن در سال و احیای مستقیم فولاد میانه به ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن اشاره کرد. روزبهانی با اشاره به تحریم‌ها ادامه داد: به نظر می‌رسد این مجموعه با تکیه بر توان داخلی و استفاده از نیروهای متخصص و همچنین بهره‌گیری از دانش‌آموخته‌های پروژه‌های انجام شده خود بتواند در احداث طرح‌های توسعه شرکت بناب راهگشا باشد.

وی درباره تاثیر طرح‌های توسعه مجتمع فولاد بناب بر صنعت فولاد کشور گفت: به طور کلی، صنعت فولاد در تولید، اقتصاد و توسعه کشور نقش مهم و کلیدی دارد و توسعه طرح‌های فولادی در کشور، منجر به ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر و همچنین اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.

روزبهانی افزود: فولاد بناب با اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند به عنوان یکی از واحدهای بزرگ تولیدکننده در غرب و شمال غرب کشور، نیاز بازارهای داخلی آن مناطق را تامین و با اتصال به راه‌آهن سراسری، علاوه بر تسریع در ارسال محصولات به نقاط مختلف کشور، بازارهای صادراتی غرب کشور را نیز در آینده نزدیک پوشش دهد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی طرح‌های توسعه مجتمع فولاد بناب درمنطقه و توسعه فولاد کشور در مناطق غربی، در رونق کشتی‌سازی، خودروسازی، صنایع بسته‌بندی، سیستم حمل و نقل، صنایع مربوط به تولید و انتقال انرژی، معدن و لوله و پروفیل ساختمانی کشور بسیار تاثیرگذار است.

به گفته روزبهانی، جذب نیروی انسانی متخصص و مجرب در منطقه و امکان تربیت نیروی متخصص، جلوگیری از واردات محصولات فولادی بی‌کیفیت، ایجاد ارزش‌افزوده ملی بیشتر با تولید بیشتر محصولات فولادی و دستیابی به بازارهای بزرگ صادراتی غرب کشور از اهم مزایای اجرای طرح‌های توسعه مجتمع فولاد صنعت بناب است.