ابوالفضل اسدی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، توجه به مصرف انرژی در ادارات استان را یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری پیش‌رو برای اعمال مدیریت مصرف دانست و با اشاره به مواد ۴۳ و ۴۴ ضوابط اجرایی بودجه خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه تمامی ادارات استان باید مصرف گاز و برق خود را نسبت به دی ماه سه سال گذشته خود، به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند. تلاش ما بر این است که مدیریت مصرف انجام‌شده در هفته‌های بعدی نیز تداوم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت‌ برق منطقه‌‌ای یزد افزایش مصرف گاز بر اثر برودت هوا را عاملی برای افت فشار این حامل انرژی و ایجاد چالش در تامین گاز نیروگاه‌های استان و تولید برق دانست و افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، سوخت دوم یعنی نفت‌گاز موردنیاز نیروگاه‌ها تاکنون تامین شده و همه نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی استان در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

این مقام مسوول در صنعت برق یزد همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت پایش مصرف انرژی ادارات استان، ممیزی اجمالی و بازرسی انرژی از ادارات استان صورت گرفته و راهکارهای بدون هزینه و کم‌هزینه مدیریت مصرف انرژی به ادارات اعلام شده است و اجرای این راهکارها پیگیری می‌شود.

وی مصرف درست برق و گاز را نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح در تمامی سطوح و سنین جامعه دانست و افزود: باید تولید محتوا و اطلاع‌رسانی در زمینه مدیریت مصرف انرژی به طور همزمان برای هر دو حامل انرژی برق و گاز انجام شود و جایگزین نکردن یکی از این دو حامل به جای دیگری مورد تاکید خاص قرار گیرد.