خودروسازی فردا که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را با خط تولیدی به ظرفیت ۱۲۰ هزار خودروی سواری در شهرک صنعتی سمنان شروع کرده است، سال ۱۳۹۷ برند خودروسازی فردا را ایجاد کرد. خودروسازی فردا یک سال بعد پس از مذاکره با یکسری از برندهای چینی موفق به همکاری با آنها شد و محصول SX۶ را تولید و به بازار عرضه کرد. مدیر فروش و بازاریابی خودروسازی فردا با یادآوری اینکه SX۵ یک کراس‌اوور متوسط شهری است که با برند فردا به بازار عرضه می‌شود، گفت: اکنون بازار شاسی ‌بلند یکی از بازارهای جدید و دارای رشد بسیار خوب مارکت دنیا به ‌شمار می‌رود که با توجه ‌به نیاز بازار ایران در این بخش بیشتر سراغ محصول SX۵ رفته‌ایم. محمدرضا آریان‌نژاد در مقایسه دو محصول SX۶ و SX۵ افزود: SX۶ شاسی ‌بلند هفت نفره است و بازار هدف محدودتری دارد و برای سفرهای کاری استفاده می‌شود، اما محصول SX۵ کاملا مطابق با نیاز بازار امروز ایران طراحی و تولید شده است. وی درباره قیمت و شرایط فروش SX۵ اعلام کرد:  قیمت فروش این خودرو ۶۲۹ میلیون تومان تعیین شده است که در طرح فروش تقریبا با تخفیف ۴۰ میلیون تومانی به قیمت ۵۸۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. آریان‌نژاد با بیان اینکه مشتری ۵درصد مبلغ را پیش‌پرداخت می‌کند، ادامه داد: یک ماه بعد نیز ۲۰ درصد قیمت خودرو باید پرداخت شود. همچنین در این طرح فروش سود مشارکت ۱۸ درصدی را در نظر گرفته‌ایم که زمان تحویل از باقی‌مانده مبلغ خودرو کسر می‌شود.

 فروش خودروها بر اساس موجودی در حال تولید

وی همچنین درباره روند تحویل خودروها در خودروسازی فردا توضیح داد: فروش خودروها در خودروسازی فردا به اندازه موجودی در حال تولید کارخانه انجام می‌شود و تاکنون یک فروش اضافه‌تر از موجودی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.

مدیر فروش و بازاریابی خودروسازی فردا با اظهار اینکه تاکنون یک تعهد فروش اجرا نشده را نداشته‌اند، تاکید کرد: بسیاری از خودروسازان روی برنامه سفارش‌گذاری خود فروش را باز می‌کنند، اما این اتفاق در خودروسازی فردا زمانی می‌افتد که خودرو در ایران موجود شود و به خط تولید کارخانه برسد؛ به این‌ترتیب با این رویکرد این اطمینان خاطر را به مشتریان می‌دهیم که خودروی خریداری کرده را در زمان مقرر تحویل بگیرند. آریان‌نژاد با اعلام اینکه پیش از پایان سال و در اسفند تحویل این خودرو شروع خواهد شد گفت: برنامه تست رانندگی را در دو مرحله برای خبرنگاران و خریداران در اسفند در نظر گرفته‌ایم. وی درباره تامین قطعات خودرو نیز تصریح کرد: همزمان با سفارش‌گذاری قطعات خودرو از کشور مبدا وارد می‌شود و زمانی که خودرو را در شبکه داشته باشیم در انبار کارخانه قطعات موجود خواهد بود. آریان‌نژاد همچنین با اظهار اینکه بیش از ۱۳۰ عاملیت خدمات پس از فروش در کشور دارند، اعلام کرد:‌ این مراکز به بیش از ۲۵۰ هزار خودرو گروه خودرویی فردا خدمات ارائه می‌دهند که از این حمایت برای محصول SX۵ نیز استفاده خواهیم کرد تا در ابتدای ورود خود از شبکه قوی پشتیبانی و خدمات برخوردار باشد.