به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از سی‌ان‌ان، جف ایملت که ۱۶ سال بر صدر جنرال الکتریک نشسته بود، حالا در وضعیتی اسفبار این شرکت را ترک می‌کند. این شرکت که زمانی عظمتی داشت، حالا در بدهی غرق‌ شده است و از سوی مسوولان تحت ‌فشار است و فشارهای مالی بسیار شدیدی را تحمل می‌کند.

یک سال پس از اینکه ایملت از سمت مدیریت عامل این شرکت در سال ۲۰۱۷ کناره‌گیری کرد، سهام رو به افول جنرال الکتریک از میانگین صنعتی داوجونز بیرون انداخته شد که این مساله طی یک قرن بی‌سابقه بود. مساله زمانی بدتر شد که سهامداران جنرال الکتریک فهمیدند ایملت نه از یک، بلکه از دو جت خصوصی این شرکت برای سفر به سراسر جهان استفاده کرده است.

بااین‌حال، به‌رغم سو رفتارهایی که در دوران ایملت صورت گرفته بود، هیات ‌رئیسه جنرال الکتریک قصد ندارد پاداشی که در پایان خدمت به او داده بود را پس بگیرد. این شرکت در بیانیه‌ای عنوان کرده است: «هیات رئیسه به این نتیجه رسیده است که این شرکت هیچ پایه قانونی مناسبی برای بازپس‌گیری پاداش و اقدامات حقوقی دیگر ندارد.» جنرال‌الکتریک عنوان کرده است که «تحقیقات کامل» صورت گرفته توسط یک گروه مشاوره مستقل نتوانسته است هیچ‌گونه شواهدی از سوء رفتار به شکلی که قابل برخورد قانونی باشد پیدا کند. ایملت که در سال ۲۰۰۱ جایگزین جک ولش، مدیرعامل پر سابقه جنرال الکتریک شده بود، درمجموع ۱۶۸ میلیون دلار پاداش از سال ۲۰۰۶ دریافت کرده است.