به گزارش بخش ترجمه گروه شرکت‌ها و به نقل از و ب‌سایت Steel GURU، شرکت BASF SE کمک‌های مالی این پروژه را متعهد شده است. هر دو شرکت یعنی گروه BMW و BASF در حال حاضر با همکاری دیگر شرکا با موفقیت روی پروژه «کبالت برای توسعه» در جمهوری دموکراتیک کنگو کار می‌کنند.

لیتیوم که سبک‌ترین فلز زمین است در تولید باتری، سرامیک، شیشه و آلومینیوم و... کاربرد دارد. علاوه بر این لیتیوم ماده خام اصلی تولید باتری‌های یون لیتیومی است و نقش کلیدی در برقی کردن خودروها دارد. دو سوم ذخایر لیتیوم در جهان در آمریکای لاتین قرار دارند، اما تاکنون هیچ‌گونه تحقیقی در خصوص آثار استخراج این فلز در منطقه صورت نگرفته است. گروه BMW می‌خواهد با انجام این مطالعه این کمبود را برطرف کند. نتایج این مطالعه در نیمه نخست ۲۰۲۲ مشخص خواهد شد که شامل یک سیستم درجه‌بندی ۵ مرحله‌ای است. این درجه‌بندی به‌گونه‌ای طراحی شده است تا رهنمودهای بهتری در خصوص استخراج پایدار لیتیوم را در آمریکای لاتین به شرکت‌ها بدهد.

گروه BMW به دنبال دستیابی به لیتیوم برای نسل پنجم باتری‌های ولتاژ بالای خود است تا آن را در اختیار زنجیره‌های عرضه باتری‌های خود قرار دهد. این شرکت در حال حاضر لیتیوم موردنیاز خود را از معادن استرالیا تامین می‌کند که از معدن کاری سنگ سخت برای استخراج مواد استفاده می‌کنند.

شرط گروه BMW برای ورود به قرارداد با سایر عرضه‌کنندگان لیتیوم این است که نحوه استخراج آن پاسخگوی استانداردهای قابلیت پایداری بالای این شرکت بوده و دیگر اینکه شرکت‌ها گواهی ابتکار عمل برای اطمینان از مسوولیت معدن (IRMA) را دریافت کنند. انجام این تحقیق توسط این شرکت باید اطلاعات بیشتری را در این زمینه ارائه دهد.