بر اساس این گزارش، رجلی، در این بازدید گفت: حمایت از این پروژه  توسط شرکت ساتکاب به عنوان نماینده وزارت نیرو با هدف تقویت حضور تولید کنندگان بخش‌خصوصی است. وی در ادامه افزود: ساخت این روبات از سوی یک شرکت استارت‌آپ و نخبگان داخلی، در یک شرکت استارت‌آپ و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس صورت گرفته است.

رجلی به استفاده از روبات بازرس در کانال‌های کابل شبکه برق فشار قوی زیرزمینی و امکان بازرسی با استفاده از مانیتورینگ در شبکه کابلی انتقال برق تونلی و زیرزمینی اشاره کرد و افزود: با استفاده از این روبات، امکان وقوع اتفاقات و تلفات نیروی‌انسانی هنگام بازرسی از شبکه کابلی زیرزمینی به ویژه در فصل بارش و جمع‌شدن آب باران و وارد شدن شوک‌های الکتریکی به اپراتورها از بین می‌رود.

مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت ساتکاب در ادامه  یادآور شد: این روبات برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شود و نمونه مشابه داخلی در ایران ندارد و تنها در چند کشور دیگر در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدیر دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات ساتکاب، حمایت از تولید انبوه این محصول را یکی از برنامه‌های شرکت ساتکاب ذکر و خاطرنشان کرد: حمایت از محصولات تولید شده داخلی در بخش «صنعت آب و برق» و تجاری‌سازی و پشتیبانی از آنها جهت حضور در بازار، یکی از برنامه‌های ویژه شرکت ساتکاب به شمار می‌آید که در مورد روبات بازرس نیز به طور قطع انجام خواهد شد.

رجلی ضمن اشاره به اینکه روبات بازرس برای نخستین بار در تهران به‌کار گرفته می‌شود، تاکید کرد: این روبات به‌زودی به مرحله انبوه‌سازی ‌می‌رسد و پس از آن در شهر تبریز نیز به کار گرفته خواهد شد.