به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، رکود در تقاضا که ناشی از محدودیت‌های روزافزون دولت کانادا برای مقابله با ویروس جدید کرونا است، دلیل اصلی این تصمیم عنوان ‌شده است.

وست جت که یک شرکت خصوصی است و دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کانادا محسوب می‌شود، علاوه بر این اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی استخدام کارکنان جدید را به حالت تعلیق درآورده است. وست جت که مقر اصلی آن در کلگری واقع است، هم‌اکنون 5 هزار و 700 کارمند فعال دارد.

وست جت این خبر را پس ‌از آن اعلام کرد که قانون جدیدی از روز هفتم ژانویه در کانادا به اجرا گذاشته ‌شده است. بر اساس این محدودیت جدید، تنها مسافرانی اجازه سوارشدن به هواپیماهای دارای مبدا یا مقصد کانادا را دارند که نتیجه تست کووید آنها منفی باشد.

اد سیمز، رئیس و مدیرعامل وست‌جت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بلافاصله پس از اعلام دولت فدرال مبنی بر اجباری شدن تست کرونا برای مسافران در تاریخ 31 دسامبر و تداوم محدودیت قرنطینه 14 روزه برای مسافران، شاهد افت قابل‌توجه آمار رزرو پروازها و لغو ناگهانی سفرها از سوی مسافران بودیم.»

رئیس اتحادیه کارکنان کانادا (سی‌یو‌پی‌ای) که دولت را مقصر این بیکار شدن پرسنل دانسته است، اعلام کرد حدود 200 نفر از مهمانداران وست جت و شرکت هواپیمایی تابعه آن تحت نام اسووپ، تعدیل خواهند شد.

در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی جهان خواستار انجام تست کرونا برای مسافران پروازها شده‌اند تا به این طریق محدودیت‌های سفر برداشته شود، کانادا هنوز از مسافرانی که در خارج از کشور بوده‌اند می‌خواهد خود را به مدت 14 روز قرنطینه کنند. این قرنطینه تحت نظارت دقیق دولت خواهد بود و اگر کسی آن را رعایت نکند و با رهگیری افراد مشخص شود که فرد مسافر عامل انتقال ویروس بوده است، حکم تا دو سال زندان می‌تواند برای وی اجرا شود.