اگر در مرحله ایجاد شرکت خود هستید، یا اگر مدت مدیدی است که تیمی دارید و به دنبال مکانی جدید برای کار هستید، انتخاب یک فضای همکاری اشتراکی، بهترین گزینه ممکن است. از دلایل برتری فضای کاری اشتراکی برای استارت‌آپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 سرویس همه‌چیز در یک‌جا

انتخاب فضای کار اشتراکی برای استارت‌آپ به این معنی است که شما دیگر نگرانی نخواهید داشت. معمولا در مکان‌هایی از این قبیل، فقط باید برنامه و مکان خود را انتخاب کنید، تیم خود را جمع کنید و روی تجارت خود تمرکز کنید. امور مربوط به دفتر کار توسط مدیران این دست مجموعه‌ها انجام می‌شود. به‌عنوان مثال در فضای کار اشتراکی جهش خدماتی از قبیل: پذیرش، نگهبانی ۲۴ ساعته و منشی‌تلفنی، نظافت روزانه، اینترنت پرسرعت و نامحدود، مبلمان اداری تجهیز شده و اتاق جلسات خواهید داشت.

گنجانده‌شدن قبوض خدماتی در هزینه اجاره ماهانه شما

از آنجا که تاسیس شرکت در یک دفتر کار با تمام هزینه‌ها مشکل است؛ در فضای اشتراکی، هزینه ماهانه کارآفرین شامل تمام سرویس‌های آب، برق و اینترنت می‌شود. همچنین همه اتاق‌ها کاملا مجهز و مبله با میز و صندلی هستند تا راحتی تیم استارت‌آپی را تضمین کنند.یک دفتر اشتراکی شخصی: در کنار کار در فضای اشتراکی (اگر موفق شده باشید که شرکت خود را در مقیاس قابل‌توجهی توسعه دهید)، ممکن است کار در یک اتاق خصوصی را ترجیح دهید. برخلاف نظر عموم که معتقدند فضای کار اشتراکی به اندازه دفاتر کار اشتراکی امکانات ندارد و نمی‌تواند به شما اعتبار دهد؛ باید بگویم که فضای کار اشتراکی می‌تواند فضاهای کاملا مجهز، خصوصی و با امکانات و خدمات قابل‌توجه را در اختیار مدیران قرار دهد و از هزینه اجاره فضای اداری به روش سنتی بکاهد. شبکه‌سازی: یکی از بزرگ‌ترین مزایای کار در فضای اشتراکی، شبکه‌سازی است. با عضویت در فضایی از این دست، امکان کاوش و به اشتراک گذاشتن تجربیات با کارآفرینان دیگر برای تیم‌هایی که در این فضاها فعالیت می‌‎کنند، فراهم می‌شود و از طریق هم‌افزایی‌های موجود، ارتباط همه اعضا با یکدیگر و تبادل دانش بین تیم‌های مختلف، شرکت‌ها می‌توانند سریع‌تر به موفقیت برسند. اشتراک دانش، تجربه و خدمات باعث می‌شود تا همه شرکت‌های کنار هم سودآورتر شوند. به لطف مزایای این فضاها - مانند انعطاف‌پذیری، هزینه کم و تعهد کم - فضای کار اشتراکی در شهرها و کشورهای سراسر جهان در حال شکل‌گیری و هرچه بیشتر رواج پیدا کرده است. از این‌رو شما با یک جست‌وجوی ساده در هر شهری می‌توانید فضاهای کار اشتراکی اطراف خود را پیدا کنید. در آخر به تمام مدیران شرکت‌های کم‌جمعیت توصیه می‌کنم تا شرایط کار در یک دفتر اشتراکی را با شرایط رهن و اجاره و راه‌اندازی یک دفتر کار به روش سنتی مقایسه کنند. این یک تغییر استراتژیک در جهت کاهش هزینه‌ها و توسعه کسب و کار شما است. البته که گاهی اوقات حتی شرکت‌هایی با جمعیت تا ۱۰۰ نفر نیز در این فضاهای کاری اشتراکی مستقر می‌شوند. به عنوان مثال در حال‌حاضر فضای کاری اشتراکی جهش، میزبان یکی از استارت‌آپ‌های سلامت کشور است و فضایی با ظرفیت بیش از ۵۰ نفر به آنها اختصاص داده است، حال آنکه دفاتر ۲ نفره، ۳ نفره، ۴ و ۷ نفره هم در ساختمان وجود دارد و شرکت‌ها با توجه به تعداد کارکنان خود می‎توانند دفتر کاری مناسب خود را پیدا کنند.