بیمه ملت به دنبال کاهش ضریب خسارت رشته بیمه‌های درمان

مسعود همتی، مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت، در این ‌باره ضریب خسارت درمان و وصول حق‌بیمه‌های بیمه‌نامه درمان را دو شاخص مهم در رشته بیمه‌های درمان دانست و گفت: متأسفانه مشکلات در بحث رقابت بین شرکت‌های بیمه، باعث شده که ضریب خسارت درمان همواره بالا باشد و به دلیل اینکه بخش عمده‌ای از حق بیمه را بیمه‌شده پرداخت می‌کند، معمولا حق بیمه‌ها با تاخیر به شرکت‌های بیمه پرداخت می‌شوند و وصول حق‌بیمه‌های بیمه‌نامه درمان و ارائه خدمات درمانی، شرکت‌های بیمه‌گر را با مشکلاتی در ارائه خدمات روبه‌رو می‌کند.

همتی اهمیت تمرکز بر این شاخص‌ها را در بیمه ملت مدنظر قرار داد و افزود: می‌توان گفت رشته درمان، اصلی‌ترین دروازه‌ ورودی شرکت‌های بیمه به بازار است و ما می‌کوشیم در استعلام‌ها و مناقصاتی شرکت کنیم که تا حد امکان به ضریب خسارت مناسب آن اطمینان داشته باشیم و در نرخ‌دهی، حق‌ بیمه‌هایی را اعلام کنیم که بتوانیم ضریب خسارت را در حد مطلوب نگه داریم.

مدیر بیمه‌های درمان بیمه ملت، با اشاره به پایین بودن حق بیمه‌های اعلامی و به تبع آن، بالا رفتن ضریب خسارت رشته درمان در صنعت بیمه بیان کرد: این امر در بسیاری از موارد، بیمه‌گر را با مشکلات عدیده‌ای از جمله تنزل سطح خدمات و تذکرات نهاد ناظر و... روبه‌رو می‌کند بنابراین مدیریت بیمه‌های درمان بیمه ملت می‌کوشد تا با اعلام حق‌بیمه مطلوب، خدمات مطلوب‌تری را به بیمه‌شدگان ارائه دهد. وی در همین خصوص ادامه داد: حق‌بیمه مطلوب در کنار ارائه خدمات ویژه به بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان در بیمه‌های درمان بیمه ملت همواره در دستور کار قرار دارد. همتی به اهمیت وصول حق ‌بیمه‌های درمان در زمان قرارداد اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنیم در ابتدای قرارداد با بیمه‌گذار به گونه‌ای تعامل کنیم که حق‌ بیمه قرارداد در مدت زمان قرارداد تسویه شده و هیچ کدام از اقساط حق بیمه به بعد از قرارداد موکول نشود.

وی پیگیری مرتب و منظم حق‌بیمه‌ را به عنوان فعالیت یکی از بخش‌های مدیریت بیمه‌های درمان ذکر کرد و ادامه داد: در صورتی که بیمه‌گذار به هر دلیل در زمان معین، حق‌ بیمه خود را پرداخت نکند، کارشناسان این بخش در یک بازه زمانی کوتاه سعی می‌کنند تا با بیمه‌گذار مذاکرات و جلساتی را ترتیب دهند و این موضوع را در اسرع وقت حل کنند.