به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت HT Tech، اخیرا دو تحقیق جداگانه که توسط مجموعه سلامت Mount Sinai در نیویورک و همچنین دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا انجام‌شده است، نتایج امیدوارکننده‌ای را اثبات کرده که استفاده از ساعت اپل (Apple Watch) می‌تواند در شناسایی زودهنگام کووید-۱۹ در مبتلایان بسیار موثر باشد.

معاینات اولیه انجام‌شده توسط مجموعه سلامت Mount Sinai نشان داد که ساعت مچی اپل قادر است تغییرات دقیق و حساس شریان‌های قلب فرد را تا هفت روز زودتر از آنکه علائم کووید-19 ظاهر شود یا زودتر از آنکه آزمایش عفونت شخص مورد معاینه قرار گرفته مثبت باشد، تشخیص دهد. این تحقیق از ۲۹ آوریل تا ۲۹ سپتامبر، تغییرات ضربان قلب تقریبا ۳۰۰ پرسنل مراقبت از سلامت را با استفاده از ساعت‌های مچی اپل، مورد تجزیه ‌و تحلیل قرارداد.

به گفته راب هیرتن، استادیار دارو در دانشکده پزشکی Icahn در Mount Sinai واقع در شهر نیویورک «در حال حاضر، عمده روش تشخیص بیماری کرونا بر اساس اظهارات مبتلایان یا افرادی است که احساس ناخوشی می‌کنند، اما استفاده از ساعت اپل بسیار راحت و بدون پیچیدگی است، ازاین‌رو این ساعت می‌تواند افرادی را که ممکن است بدون علامت بیماری باشند را شناسایی کند. این روشی موثر برای کنترل بهتر بیماری‌های عفونی است.»

در مطالعه دوم که توسط محققان دانشگاه استنفورد صورت گرفت، ساعت‌های هوشمند اپل، Fitbit و Garmin مورداستفاده قرار گرفتند. این بررسی نشان داد که این دستگاه‌های تناسب‌اندام می‌توانند تغییرات ضربان قلب در حالت استراحت را تا 5/ 9 روز قبل از ظهور علائم در بیماران نشان دهند. همچنین تیم تحقیقاتی یک سیستم هشدار روی ساعت ایجاد کرده است که اگر ضربان قلب فرد برای مدت طولانی افزایش یابد، ساعت به کاربر هشدار می‌دهد.