علیرضا رزم‌حسینی در حاشیه افتتاح نخستین خط روباتیک تولید انواع یخچال فریزر در ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تحریم‌ها باعث شده که بخش لوازم خانگی کشور با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده از رشد قابل قبولی برخوردار شود و میزان تولید لوازم خانگی در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد و در برخی از محصولات تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. همچنین در بخش بخش تولید قطعات نیز شاهد رشد قابل‌توجهی هستیم و ۴۰ درصد قطعات در داخل کشور تامین می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افتتاح این خط تولید یخچال گفت: خط جدید تولید یخچال با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه حتی اگر تحریم‌ها هم برداشته شود رشد این بخش ادامه پیدا می‌کند، افزود: فعالان بخش تولید لوازم خانگی به دنبال بازارهای جدیدی در منطقه هستند و فرصت بسیار خوبی در عرصه لوازم‌خانگی ایجاد شده است و امیدواریم که برند ایرانی بتواند جایگاه خود را در کشورهای منطقه باز کند. رزم‌حسینی درباره حمایت‌های این وزارتخانه از تولیدکنندگان بیان کرد: ورق برای خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی به سرعت تامین می‌شود و براساس گفته مدیرعامل این شرکت ورق و مواد پتروشیمی نسبت به گذشته با قیمت بهتر و با سهولت بیشتری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

در حاشیه این مراسم سهیل محمدی، مدیر بازرگانی گروه پاکشوما گفت: با توجه  به گسترش سبدکالای لوازم خانگی مجموعه کارخانه‌های پاکشوما و با توجه به نیاز کشور به سبد کالای لوازم خانگی مذاکراتی با شرکت‌هایی در ایتالیا، آلمان و چین انجام شده و در نهایت توانستیم خط تولید روباتیک یخچال را در مجموعه کارخانه‌های پاکشوما راه‌اندازی کنیم. وی افزود: در خط روباتیک انواع یخچال‌ها تولید شده و در حال‌حاضر دو محصول یخچال فریزر ساید بای ساید چهار درب و یخچال فریزر دو درب در خط تولید قرار دارد و در کنار خط یخچال، خط‌تولید جاروبرقی راه‌اندازی شد که این محصول کاملا در داخل تولید می‌شود.

محمدی همچنین یادآور شد: در چند ماه آینده این شرکت در پروژه‌ای به وسعت ۵۰ هزار متر مربع نخستین خط تولید کولرگازی کشور را راه‌اندازی کرده و کولرهای جدید با تکنولوژی نوین جایگزین خوبی برای کولرهای پرمصرف فعلی خواهند بود.

وی در خصوص صادرات محصولات پاکشوما گفت: در حال حاضر محصولات خود را به عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر می‌کنیم و با توجه به مسیر نزدیک با کشورهای همسایه قدرت رقابت خوبی با شرکت‌های چینی پیدا کرده‌ایم و این امکان وجود دارد که یخچال نیز به کشورهای همسایه صادر شود.

مدیر بازرگانی گروه پاکشوما بیان کرد: میزان اشتغال‌زایی در این مجموعه پس از راه‌اندازی خط تولید به ۱۸۰۰ نفر خواهد رسید و مجموعه تولید قطعه در پاکشوما ۲ نیز در حال راه‌اندازی است و ظرف سه ماه آینده مجموعه تولید قطعات پلاستیکی و فلزی نیز در این بخش تولید خواهد شد.