محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه نقش مراکز رمز ارز مجاز را باید به اندازه خود آنها در نظر گرفت، از بزرگنمایی‌های صورت گرفته در فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: مجموعا ۱۶۰۰ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شناسایی شده است که از این طریق بیش از ۹۰ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

وی در زمینه تامین سوخت نیز اشاره کرد و افزود: اگر تنها دمای هوای منازل و مراکز تجاری یک درجه کاهش و یک لامپ اضافی نیز خاموش شود، همه مشکل کشور در زمینه تامین سوخت گاز نیروگاه‌ها حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به طورکلی ۸۰ درصد برق از نیروگاه‌های حرارتی از طریق  مصرف گاز، ۱۴ درصد گازوئیل و تنها ۶ درصد از طریق مازوت تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: با این حال در ماه گذشته به دلیل افزایش مصرف یکباره گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، این روند تغییر کرد به طوری که هم‌اکنون ترکیب سوخت مصرفی نیروگاه‌ها به ۴۳ درصد گاز، ۴۱ درصد گازوئیل و ۱۶ درصد مازوت تغییر پیدا کرده است.

متولی‌زاده با بیان اینکه مجموع گاز مصرفی روزانه بخش خانگی و تجاری کشور ۶۲۰ میلیون متر مکعب است، گفت: برای تامین نیاز برقی کشور در نیروگاه‌های حرارتی روزانه به ۱۴۵ میلیون متر مکعب گاز نیاز داریم، این درحالی است که برای تامین گاز مصرفی بخش خانگی و تجاری، در دی ماه روزانه ۸۳ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده و باقی نیاز سوخت موردنیاز از طریق گازوئیل و مازوت تامین شده است. متولی‌زاده در خصوص تعدیل روشنایی معابر نیز گفت: هر لامپ ۴۰۰ وات به طور میانگین ۱۴۴ کیلووات ساعت برق در ماه مصرف می‌کند که متناسب با هزینه برق مصرفی یک خانوار متوسط است و لازم به ذکر است که با خاموش کردن یک لامپ روشنایی در معابر، ۴۰۰ هزار تومان در هزینه کشور صرفه‌جویی می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته، ۱۵۰ هزار لیتر سوخت ذخیره‌سازی و قابلیت اطمینان شبکه افزایش یافت.