وی با تاکید بر اینکه این واحد درحوزه «بازارداری» نیز بر بحث حفظ و نگهداری مشتریان ویژه بیمه رازی تمرکز دارد، افزود: فرآیندی که از زمان بازاریابی شروع و به صدور بیمه‌نامه، فرآیند خدمات پس از فروش، تمدید بیمه‌نامه یا پیگیری خسارت‌های احتمالی می‌انجامد.

 

جوادی، در ادامه «تحقیقات بازار» را از دیگر فعالیت‌های این واحد عنوان کرد و افزود: در این حوزه سعی می‌کنیم تا با رصد رقبا، بررسی عملکرد شرکت و شاخص‌های تاثیر گذار در سهم بازار و در نهایت بازخورد نظر مشتریان از ارائه سرویس و خدمات شرکت، از وضعیت شرکت مطلع شویم.

مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این واحد را «فروش خرد» و sme ها عنوان کرد و گفت: در این واحد برای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشتری حقیقی شرکت بیمه رازی برنامه‌ریزی می‌کنیم و با به‌کارگیری تکنیک‌های بازاریابی، تلاش می‌کنیم تا سبد بیمه‌ای مشتریان خودمان را گسترده‌تر کنیم. جوادی در ادامه به لزوم تحول دیجیتال و تاثیری که بر روند بازاریابی در صنعت بیمه خواهد داشت اشاره کرد و گفت: تحول دیجیتال، فرصت دیروز، الزام امروز و رمز بقایی برای فردا است؛ به عبارتی اگر این رویکرد در دستور کار شرکت‌های بیمه قرار نگیرد، این موضوع قطعا پایانی بر کسب‌وکارها خواهد بود و این تغییر باید اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه بر اساس تغییر رفتار مصرف‌کننده و بیمه‌گذاران، صنعت بیمه نیازمند به‌روز شدن است و باید سرویس‌های آنلاین و روش‌های جدید خدمات پس از فروش ارائه دهد، افزود: باید بپذیریم بازاریابی از دل نیاز بازار به وجود می‌آید و از آنجا که بیمه حلقه پشتیبانی ‌کننده از سایر صنایع محسوب می‌شود، بنابراین زمانی که کسب‌وکارها دچار تحول دیجیتال می‌شوند، این تغییرات به صنعت بیمه نیز تسری پیدا می‌کند و در اینجا است که برای نیازها و دغدغه‌های جدیدی که در بازار ایجاد شده باید پوشش بیمه‌ای مناسبی طراحی کرد.

مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی، با اشاره به این موضوع که برای ورود به تحول دیجیتال نیاز به ابزار داریم و این موضوعی است که در شرکت بیمه رازی مورد توجه قرار گرفته است، تاکید کرد: با کمک تیم توسعه کسب‌وکار دیجیتال و فناوری اطلاعات شرکت بیمه رازی، ابزارهایی فراهم کرده‌ایم که سامانه مناقصات اکوسیستم همراز بیمه رازی، از جمله این ابزارها است. در این سامانه مولفه‌هایی که برای اثربخشی و موفقیت در یک مناقصه نیاز است، یعنی سرعت، دقت و کشف نرخ و شرایط ... فراهم‌ شده است.

وی ابزارهایی همچون کنترل بودجه، مشاهده وضعیت فعلی، شکاف بودجه‌ای، ترکیب پرتفوی و... را در فرآیند بازاریابی بسیار مهم دانست و افزود: هوش مصنوعی کسب‌وکار نیز از دیگر ابزارهای مهمی ‌است که خودمان را مجهز به آن کرده‌ایم و ساحل همراز که به‌عنوان مرکز ارتباط با مشتریان بیمه رازی در راستای مشتری‌مداری در حوزه فروش خرد ایجاد شد.

مدیر توسعه و راهبری بازار بیمه رازی بابیان اینکه تحول دیجیتال دیر یا زود اتفاق می‌افتد، گفت: ما تلاش کرده‌ایم در این مسیر گام برداریم؛ بیمه رازی علاوه بر در اختیار گذاشتن ابزارهای لازم برای کسب‌وکار نمایندگان، اقدام به آموزش با رویکرد جدید کرده است که نتیجه آن، وجه تمایز نمایندگان بیمه رازی نسبت به سایر رقبا در آینده نزدیک خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که مشتریان برای دریافت خدمات بیمه‌ای نیاز به مشاوره دارند که اکوسیستم بیمه رازی این ظرفیت را نیز برای بیمه‌گذاران و مشتریان ایجاد کرده است. علاوه بر این، ایجاد این اکوسیستم به ما کمک خواهد کرد تا با بالا بردن کیفیت خدماتمان و نوآوری در زنجیره ارزش بیمه، بتوانیم از دومینوی نرخ شکنی فاصله بگیریم و سهم ثابتی از بازار مشتریانمان را داشته باشیم. وی افزود: قطعا بیمه رازی به دنبال سهم معمول بازار ۸۰ هزار میلیارد تومانی صنعت بیمه نیست و در تلاش است که با تکیه ‌بر فناوری اطلاعات و رویکرد تحول دیجیتال، به دنبال ایجاد بازارهای جدید باشد تا از این محل کیک صنعت بیمه را بزرگ کند نه اینکه روی سهم موجود با سایر رقبا رقابت کند.