در حالت دوم نیز قابلیت تماس اضطراری با واحد امنیت تپسی نسبت به قبل بهبود یافته است. در این حالت اگر مسافری در طول سفر احساس ناامنی کرد، می‌تواند با لمس دکمه «در شرایط خطرناکی هستید»، سریعا و بدون اینکه پشت خط منتظر بماند، با مسوول واحد امنیت تپسی مکالمه کند. حتی اگر مسافر به هر دلیلی ترجیح دهد که خودش تماس تلفنی برقرار نکند، با لمس این دکمه، واحد امنیت تپسی متوجه شده و به سرعت با وی تماس خواهد گرفت. تپسی با بهبود فرآیندهای داخلی پیگیری امنیت سفر شرایطی را به وجود آورده است که این اتفاق در سریع‌ترین زمان ممکن رخ دهد.

در صورت استفاده از این قابلیت، ظاهر اپلیکیشن نیز تغییر می‌کند و ضمن در دسترس قرار گرفتن گزینه‌های مورد نیاز، راهنمایی‌های لازم روی صفحه نمایش داده خواهد شد. به علاوه مسافر می‌تواند روی نقشه از محل فعلی خود آگاه شود. همچنین در قسمت بالای اپلیکیشن نام کارشناس تیم امنیت که در حال رصد سفر است دیده می‌شود که وی تا برطرف شدن مشکل کنار مسافر خواهد بود. تپسی در این بخش از کارشناسان با تجربه و آموزش دیده استفاده می‌کند که برای کنترل و واکنش هر شرایطی آمادگی دارند. گزینه امنیت سفر تپسی حتی در صورتی که به هر دلیل سفیر تپسی سفر را لغو یا پایان سفر را اعلام کرد تا یک ساعت فعال و در دسترس خواهد بود.

علاوه بر این، به طور کلی همه کاربران تپسی می‌توانند از طریق منوی امنیت اپلیکیشن تپسی تا سه نفر از آشنایان خود را برای به اشتراک‌گذاری همه سفرها یا سفرهای ساعاتی خاص از شبانه‌روز را ثبت کنند تا به طور اتوماتیک اطلاعات هر سفری که در بازه انتخابی انجام می‌شود، برای آنها ارسال شود.