کسب درآمد 280 میلیون دلاری

به گزارش بخش ترجمه گروه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت بیزینس اینسایدر، ارزیابی ارزش این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۹، رقم ۸/ ۲ میلیارد دلار را نشان می‌داد که این میزان در سال ۲۰۲۰ به ۱/ ۳ میلیارد دلار افزایش یافت. اودان مدعی است بیش از سه میلیون کاربر در ۹۰۰ شهر و ۲۵ هزار فروشنده در سراسر هند دارد. این شرکت بالغ ‌بر ۲۸۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

بر اساس این گزارش سرمایه بیشتری توسط سرمایه‌گذاران کنونی این استارت‌آپ Lightspeed, DST Global, GGV Capital, Altimeter و Tencent تزریق ‌شده است، ضمن اینکه دو سرمایه‌گذار جدید دیگر یعنی Octahedron Capital و Moonstone Capital نیز در این طرح مشارکت داشته‌اند. این افزایش سرمایه موجب شده در آخرین دور کل سرمایه یودان به ۱۵/ ۱ میلیارد دلار برسد.

این استارت آپ یک بازار آنلاین برای محصولاتی مرتبط با سبک زندگی، لوازم الکترونیکی، خانه، آشپزخانه، میوه و سبزی، کالاهای تند مصرف، اسباب‌بازی‌ها و کالاهای عمومی است. مشتریان این شرکت، تولیدکنندگان و مالکان کسب‌وکارها مانند فروشگاه‌داران هستند. یکی از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ می‌گوید ویروس کرونا به این تحول دیجیتالی سرعت بخشیده است و صنعت خرده‌فروشی و تجاری هند نیز شتاب بیشتری پیدا کرده که موجب رشد و توسعه یودان شده است.

این استارت‌آپ پس از ظهورش در چهار سال گذشته در این فرصت بی‌نظیر تجارت الکترونیکی هند به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های تجارت الکترونیک این کشور بدل شده است و نخستین استارت آپ موبایل‌محور هند در زمینه تجارت الکترونیک است. این ظرفیت عالی به اودان این امکان را داده است تا با استفاده از مدل ارزان‌‌قیمت و منحصربه‌فرد خود برای قشر طبقه متوسط هند، سفر تجارت الکترونیکی خود را به عمق و وسعت کشور هند گسترش دهد. اودان ادعا می‌کند بیش از ۳ میلیون کاربر در ۹۰۰ شهر و ۲۵هزار فروشنده در سراسر هند دارد. این استارت‌آپ با تعیین یک بودجه جدید قصد دارد دسته‌بندی محصولات خود را توسعه دهد و از جمله بستر فناوری و زیرساخت‌های زنجیره تامین خود را نیز ارتقا دهد.