در این مراسم که  در محل ساختمان سپهر بانک صادرات برگزار شد، «حجت‌اله صیدی»، مدیرعامل بانک صادرات در سخنانی ضمن تمجید از شرکت خدمات انفورماتیک به عنوان یک شرکت موفق و سربلند، اظهار کرد: با مشارکت شرکت خدمات انفورماتیک تعداد کاربران سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر) به زودی به ۴۵ میلیون خواهد رسید.

صیدی افزود: در سال ۱۴۰۱ با همکاری شرکت خدمات انفورماتیک، اولین شعبه جدید مجازی بانک صادرات را با شمایل و کارکرد نوین افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل بانک صادرات همچنین  گفت: ما هم استفاده کننده از خدمات ارزنده این شرکت و هم سهامدار آن هستیم و اکنون این شرکت بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد و خدمات با کیفیت و امنیت بالایی را در حوزه‌های بانکداری الکترونیک و پرداخت ارائه می‌دهد.

در این مراسم مهندس سیدابوطالب‌نجفی، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک نیز گفت: امروزه نسل مشتریان تغییر کرده و مشتریان بانک‌ها بیشتر به دریافت خدمات روی موبایل گرایش دارند. فناوری‌هایی همچون هوش مصنوعی و اینترنت اشیا امروزه وارد حوزه خدمات بانکی شده‌اند و مدیران فناوری بانک‌ها باید ضمن رصد تغییر و تحولات این حوزه، برای همگامی با آنها برنامه داشته باشند.

نجفی تصریح کرد: فرآیند احراز هویت افراد به عنوان پیش‌نیازی برای صدور گواهی‌های الکترونیکی نماد محسوب می‌شود و طی فرآیند مزبور در کنار امکان احراز هویت حضوری افراد در دفاتر پیشخوان نماد، می‌توان از فرآیند احراز هویت غیرحضوری نیز بهره جست که در آن از فناوری هوش مصنوعی استفاده شده است.

مهندس نجفی خاطرنشان کرد: زیرساخت نماد (نظام مدیریت امنیت داده‌ها) بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران یک زیرساخت حاکمیتی است که شرکت خدمات انفورماتیک مجری آن بوده و برای ایجاد بستری امن برای تراکنش‌ها و خدمات بانکی غالبا غیرحضوری در شبکه بانکی کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در ادامه  صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت کارت ایران (هلدینگ فناوری و نوآوری سپهر) ضمن ارائه گزارشی از اقدامات به‌عمل آمده در حوزه اتصال بانک صادرات به زیرساخت نماد و سامانه امضا همراه به عنوان اولین بانک در شبکه بانکی کشور به بیان توضیحاتی پیرامون استفاده از امضای دیجیتال در خدمات قابل ارائه در سامانه شمس (شعبه مجازی سپهر) پرداخت. وی در این باره گفت: سامانه شمس سامانه‌ای است که توسط شرکت داده‌پردازی خوارزمی توسعه یافته و در آن قاطبه خدمات قابل ارائه در شعب بانک صادرات به صورت غیرحضوری به کاربران شبکه بانکی ارائه می‌شود. فرامرزی اضافه کرد: طی این جلسه از کاربرد امضای دیجیتال و زیرساخت نماد در یکی از خدمات سامانه شمس رونمایی می‌شود و امید آن می‌رود که این قابلیت به زودی در سایر سامانه‌های بانک صادرات نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد.