بنابراین گزارش از این میزان درآمد عملیاتی ۱۰ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال حاصل از فروش داخلی و ۲۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال حاصل از فروش صادراتی بوده که ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن بابت بهای تمام شده کسر‌شده و سود ناخالص ۱۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال را ثبت کرده است. بنابراین گزارش پیش‌بینی نرخ صادراتی محصولات به صورت CFR در سه ماهه پایانی سال ۹۹، برای متانول صادراتی ۳۷۰ دلار، برای اسید استیک ۳۱۰ دلار، هزینه حمل محصولات صادراتی ۶۰ دلار و نرخ تسعیر دلار به مبلغ ۲۴ هزار تومان به ازای هر دلار پیش‌بینی شده است. این شرکت همچنین ۱۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال سود ناخالص در مدت مزبور داشته که از رشد ۴۳درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار است.

بنابراین گزارش، سود عملیاتی شرکت در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۶هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ۱۱ هزار و ۹۷۳ میلیارد ریال دوره مشابه سال قبل رشد ۳۸ درصدی را ثبت کرده است. بنابر گزارش مالی شرکت سود خالص «شفن» در ۹ ماه ابتدایی امسال نسبت به سال قبل با ۳۶۵ درصد رشد به ۶۵ هزار میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسید. همچنین براساس ترازنامه منتشر شده در کدال «شفن» در ۹ ماه ابتدایی امسال نسبت به سال قبل ۱۵۳ درصد افزایش در دارایی‌ها، ۲۷۹ درصد افزایش سود انباشته و ۲۶۳ درصد افزایش در حقوق مالکانه را شاهد بوده است. در گزارش عملکرد این شرکت اعلام شده که با توجه به تعیین نرخ متانول بر مبنای نرخ‌های جهانی برآورد نرخ فروش براساس روند عرضه و تقاضا در بازار بین‌المللی صورت خواهد پذیرفت. شرکت همچنین پیش‌بینی کرده هزینه‌های عمومی، اداری و فروش در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۷۴ درصد افزایش داشته باشد که علت عمده آن پیش‌بینی افزایش نرخ هزینه حمل و نقل ارز است. همچنین براساس نرخ‌های اعلامی شورای رقابت که توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابلاغ شده نرخ سرویس‌های جانبی مصرفی در سال ۹۸ نسبت به نرخ‌های سال ۹۷ حدود ۳۷/ ۵ درصد افزایش داشته که ملاک محاسبه در صورت‌حساب‌های صادره در سال ۹۹ قرار گرفته است.

از سویی براساس مصوبه هیات وزیران نرخ گاز خوراک براساس نرخ‌های اعلامی توسط مراجع ذی‌صلاح و بر مبنای محاسبه نرخ تسعیر ارز در هر ماه با استفاده از متوسط نرخ معاملاتی در سامانه نیما صورت می‌گیرد. پتروشیمی فن‌آوران دو طرح توسعه در دست اجرا دارد. طرح متانول ۲ یکی از طرح‌های این شرکت با برآورد سرمایه‌گذاری یک‌هزار میلیارد ریال و یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است که پیش‌بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری شود و طرح پروژه جداسازی CO۲ نیز طرح دیگر این شرکت با برآورد سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و ۳۰ میلیون دلاری است که بر اساس پیش‌بینی‌ شرکت باید آخر امسال به بهره‌برداری برسد. یادآوری می‌شود پتروشیمی فن‌آوران در نظر دارد در سال ۱۴۰۰ از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران سرمایه خود را افزایش دهد.