به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت CNBC، بر اساس بیانیه این غول خودروساز کره‌ای در روز چهارشنبه، این وسیله نقلیه که معروف به تایگر یا روبات هوشمند تبدیل‌شونده سفر زمینی است، برای عملیات بدون خدمه در «مکان‌های دارای شرایط سخت یا دورافتاده» طراحی ‌شده است.

در دنیای واقعی پیش‌بینی می‌شود تایگر وظایفی مانند تحویل اقلام و توزیع بسته‌های کمک اضطراری را بر عهده بگیرد. اگر وسیله نقلیه نیاز به عبور از زمین‌های ناهموار داشته باشد که وسایل نقلیه چرخ‌دار نتوانند از آن عبور کنند، می‌توان از «توانایی راه رفتن» این روبات برای اصلاح وضعیت استفاده کرد تا سفر ادامه یابد.

همچنین با پیشرفت فناوری و تغییر عادت‌های مردم، مشاهده وسایل نقلیه بدون سرنشین که محموله‌ها را حمل می‌کنند می‌تواند در هر دو مکان شهری و روستایی به امری عادی تبدیل شود. در حال حاضر، هواپیماهای بدون سرنشین در جهت رساندن دارو به نقاط دور مورداستفاده قرار می‌گیرند، در حالی ‌که شرکت‌هایی مانند Starship Technologies در ساخت روبات‌های خودران که وظیفه تحویل گرفتن مرسولات و سایر اقلام را دارند، به پیشرفت‌های بسیار خوبی دست‌ یافته‌اند. در جای دیگر، شرکت‌هایی مانند لیلیوم در حال کار روی تاکسی‌های پرواز عمودی هستند که از این تاکسی‌ها برای حمل‌ونقل مسافران بین شهرها استفاده می‌کنند.  

توسعه خودروی تایگر توسط شرکت هیوندای نشان‌دهنده آخرین موفقیت این شرکت در دستیابی به فناوری‌ها و سیستم‌های متمرکز بر آینده در زمینه تحرک و حمل‌ونقل است. در ماه دسامبر، این شرکت اعلام کرد حق سهام کنترلی شرکت بوستون داینامیک را از آن خود خواهد کرد که این معامله ارزش این شرکت را بالاتر خواهد برد. انتظار می‌رود این معامله تا ژوئن سال جاری منعقد شود. شرکت  بوستون داینامیک در زمینه ساخت و توسعه «روبات‌های متحرک» تخصص دارد. یکی از تولیدات این شرکت روبات چهارپای اسپات است که می‌تواند طیف وسیعی از کارها را انجام دهد.

به‌عنوان‌مثال، سال گذشته، یک شرکت بین‌المللی پیشرو در معماری به نام Foster + Partners اعلام کرد از روبات اسپات برای جمع‌آوری اطلاعات از یک سایت ساختمانی و همچنین طراحی یک همزاد دیجیتال برای فضای اداری خود استفاده کرده است. شرکت فورد نیز به‌تازگی از خدمات این روبات چهارپا استفاده کرده است.

فورد از روبات‌های Spot برای اسکن لیزری کارخانه و کمک به مهندسان برای به‌روزرسانی طراحی اولیه به کمک رایانه و نصب تجهیزات استفاده کرده است. این روبات می‌تواند در داخل کارخانه حرکت کند، منطقه را با اسکنرهای لیزری و دوربین‌های با کیفیت اسکن کند و داده‌ها را برای انجام کارهای نوسازی و طراحی جمع‌آوری کند. با کمک روبات‌ها در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود.