براساس این رتبه‌بندی و ارزیابی، شرکت بیمه دی، برای دومین سال متوالی توانست در رده‌بندی گروه موسسات بیمه‌ای در دو زمینه  «شاخص فروش» و «بهره‌وری کل عوامل» رتبه نخست را از آن خود کند و در صدر شرکت‌های بیمه‌ای کشور قرار گیرد.

شرکت بیمه دی که سال ۹۷ رتبه ۳۷ را در بین ۱۰۰ شرکت برتر کسب کرده بود، سال ۹۸ نیز برای دومین سال متوالی، با کسب جایگاه چهل و چهارم، همچنان در گروه موسسه‌های بیمه‌ای، با میزان فروشی معادل ۶۶ هزار و ۸۷۲میلیارد ریال رتبه نخست را به دست آورد. شرکت بیمه آسیا نیز در این ماراتن، با میزان فروش ۶۴هزار و ۸۵۴میلیارد ریال در سال۹۸، توانست با قرار گرفتن در جایگاه ۴۶ شرکت‌های برتر،رتبه دوم را در بین موسسات بیمه‌ای به خود اختصاص دهد.  شرکت بیمه دانا، از دیگر شرکت‌های بیمه‌ای است که نامش در رتبه‌بندی سازمان مدیریت در دوره موردنظر دیده می‌شود. این شرکت موفق شد براساس شاخص فروش و درآمد در سال ۹۸، با کسب ۴۷هزار و ۵۳۱میلیارد ریال پرتفوی، بر جایگاه پنجاه و هشتمین شرکت برتر کشور تکیه بزند و بار دیگر در جمع ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گیرد.

براساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی که هر ساله شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار دراقتصاد کشور را معرفی می‌کند، بیمه پارسیان نیز همچنان در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار دارد. بیمه پارسیان از جمله شرکت‌هایی بوده است که از ابتدای تاسیس تاکنون در این رتبه‌بندی، نامش جزو ۱۰۰ شرکت برتر ایران قرار داشته است.

به این ترتیب شرکت بیمه پارسیان موفق شد در بین شرکت‌های بیمه‌ای، با تکیه بر دانش، نوآوری و خلاقیت و... جایگاه چهارم را دراین دوره به خود اختصاص دهد و در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران با فروشی معادل ۲۸هزار و ۴۳۰میلیارد ریال در سال ۹۸، روی سکوی ۸۷ بایستد.

بیمه پاسارگاد و بیمه معلم نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که در بین موسسات بیمه‌ای، توانستند جایگاه پنجم و ششم را به خود اختصاص دهند و دراین ماراتن در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران، به ترتیب روی پله ۹۰ و ۹۳ قرار گیرند. براساس این ارزیابی، بیمه پاسارگاد در سال ۹۸ توانست ۲۸هزار و ۲میلیارد ریال و بیمه معلم معادل ۲۶هزار و ۹۴۸میلیارد ریال پرتفوی کسب کند. علاوه براین، شرکت بیمه کوثر نیز در رتبه‌بندی IMI-۱۰۰ و برای چهارمین سال متوالی، در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور قرار گرفت. فروش این شرکت در سال ۹۸ معادل  ۲۵هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال بوده است که براین اساس توانست در بین شرکت‌های بیمه‌ای جایگاه هفتم را به دست آورد و در بین ۱۰۰ شرکت برتر، روی پله نود و هشتم بایستد.

آن‌طور که شرکت بیمه ‌کوثر اعلام کرده است، شفافیت در ارائه گزارش‌های فروش و عملکرد مالی یکی از عوامل موثر در این امر است و به این ترتیب  با ارائه گزارش‌هایی در زمینه اندازه و رشد شرکت، سودآوری، عملکرد مالی، بهره‌وری، نقدینگی، بدهی و دیگر شاخص‌های بازار، بیمه کوثر به عنوان یکی از شرکت‌های برتر در میان بنگاه‌های اقتصادی معرفی شد.