علت این افزایش تفاوت‌هایی در تولید GLC است که در ادامه توضیح داده‌شده است. GLC سبک مدرنى از نسخه سال ٢٠١٩ است، بنابراین هنوز هم چراغ‌های LED (به شکل مشبک بزرگ دوتکه و دارای یک ستاره سه پر بزرگ) و چرخ‌های ١٩ اینچی شیک است اما تفاوت این است که مرسدس بنز، نسخه ٢٠٢١را با دورنگ ارائه کرده است؛ «نقره‌ای» و «آبی درخشان»

به‌علاوه این شرکت، یک دوربین ٣٦٠ درجه به لیست تجهیزات اضافه کرده و اما در مورد صندلی‌ها؛ صندلی‌های جلوی GLC  ماساژور هم هستند، البته نه به‌اندازه آنچه از صندلی «ماساژ» انتظار دارید، اما یک دلیل برتری‌اش نسبت به تولید قبل است.

افزون بر این تفاوت‌ها، سیستم MBUX  (یک سیستم سرگرمی  چندرسانه‌ای پیشرفته مدرن که می‌تواند تنظیمات مختلف خودرو ازجمله موقعیت صندلی، تنظیم نور محیط و حالت‌های رانندگی، تماس‌های تلفنی تلفن همراه، مخاطبان و... را کنترل کند) که اولین بار در GLC نسخه ٢٠١٩ تعبیه شد، در مدل ٢٠٢١ ازنظر اتصال پیشرفته‌تر شده است.  

قابلیت دیگر این مدل، امکان بررسى وضعیت خودرو را از طریق برنامه «Mercedes Me»، قفل/ باز کردن ماشین را از راه دور و تماس با خدمات داخل خودرو به کاربران می‌دهد.

امکانى جدید که با استقبال زیادى روبه‌رو شده است، این است که از راه دور موتور شروع به کار می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند از ماشین متصل شده و از فضاى اتاق نشیمن یا دفتر خود مطلع شوند. به‌ طور کلی، کابین GLC مجهز به صندلی‌های راحت و فضای شیشه‌ای مناسب در اطراف است که این‌یک طرح بزرگ و کاربردی است. افزون بر موارد بالا، این ماشین توان بالایى در رانندگى دارد.

موتور  GLC ۲۰۰ پرانرژی و نرم‌تر است و کار خود را مانند حالت خاموش، نرم انجام می‌دهد، حتی افزایش سرعت نیز به‌صورت خطی و یکنواخت است.

تکمیل‌کننده این موتور یک جعبه‌دنده ٩ سرعته اتوماتیک است که به‌صورت یکپارچه عمل می‌کند و انعطاف‌پذیر است، به این معنا که موتور توربوی بنزینی در دورهای پایین سرعت به آرامى می‌چرخد و اینگونه تا حدی به بازده سوخت کمک می‌کند.

... و جمله آخر، مرسدس بنز با ارائه نسخه جدید مجهز به امکانات با کیفیت بالا، کمک به حفظ امنیت کاربران و حتى حفظ منابع محیط پیرامون کرده است.