در تبلیغات موثر و پایدار عواملی چون موسیقی نقش بسزایی دارد. در فضای رسانه‌ای فعلی و درحالی‌که موسسات تبلیغاتی از هیچ ترفندی برای جلب‌توجه و علاقه‌ مشتری دریغ نمی‌کنند، تولید محتوای تبلیغاتی به‌یادماندنی کاری طاقت‌فرسا و سخت است، موسیقی می‌تواند به‌عنوان یک پیام‌رسان فرهنگی اجتماعی حتی در سطح جهانی عمل کند.

موسیقی مناسب می‌تواند به تبلیغات خاصیت سرگرم‌کنندگی بدهد تا مخاطب تبلیغات ما را نه به‌عنوان یک تبلیغات تصنعی و خسته‌کننده، بلکه به‌عنوان برنامه‌ای مهیج و سرگرم‌کننده تماشا کند. این نکته را فراموش نکنید زمانی که پیامی با موسیقی در ذهن مخاطب جای‌گذاری شود نه‌تنها تاثیرگذاری بیشتری دارد بلکه مخاطب آن را به‌عنوان آهنگی دوست‌داشتنی با خود زمزمه می‌کند. به این شعارهای تبلیغاتی که در قالب شعر و موسیقی بیان می‌شود در اصطلاح Jingle (جینگل) گفته می‌شود. برای ساخت تبلیغات موثر سعی کنید در ابتدا صداقت کامل را اولویت قرار دهید یعنی سعی کنید چیزی که مخاطب از کالا یا خدمات شما می‌بیند، لمس می‌کند، مصرف می‌کند یا می‌شنود هم‌تراز باشد تا تصورات ذهنی مثبت او را در زمان شنیدن نام برند خود حفظ کنید. تمام تشکیلات استراتژیک یک لوگوی صدا دارند به این معنی که می‌کوشند برند خود را با یک ‌صدا به مخاطب شناسانده و در ذهن او ماندگار کنند تا مخاطب به‌محض شنیدن آن صدا به یاد برند مذکور بیفتد.

جالب‌توجه‌ترین خصوصیت برندینگ صدا این است که می‌توان آن را به‌آسانی در سطح بین‌المللی انجام داد، همان‌طور که همه می‌دانیم موسیقی و هنر زبان همگانی است و ما به‌وسیله آن می‌توانیم مقصود خود را حتی به کسانی که همزبان ما نیستند نیز منتقل کنیم. بیش از ۹۰ درصد تبلیغات تلویزیونی دارای موسیقی هستند و شما با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که اکثر مردم به تبلیغات موزیکال بیشتر از تبلیغات ساده توجه می‌کنند و حتی گاهی آن تبلیغات را از حفظ هستند و با شروع تبلیغ تا انتهای پخش، موسیقی آن را با خود زمزمه می‌کنند، یا خودتان نیز قطعا قطعات موسیقی زیادی از تبلیغات یک برند را در گوشه‌ ذهن خود دارید که قدمت برخی از آنها به کودکی شما بازمی‌گردد، ولی هنوز با یادآوری و مرور آنها لبخند رضایت بر لبتان می‌نشیند.

لوگوی صدا تکه آهنگ مشخصی است که در انتهای تیزرهای تبلیغاتی برند پخش می‌شود و معمولا بیشتر از پنج ثانیه نیست و می‌تواند باکلام یا بی‌کلام باشد. حال که متوجه اهمیت موسیقی در برندسازی و تبلیغات شدیم می‌دانیم که هر برندی برای ماندگار شدن باید قبل از هر تبلیغاتی به فکر ساخت پنج ثانیه لوگوی آوایی خود باشد.