به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت ماینینگ ویکلی، این شرکت دولتی روس که با شرکت دی بیرز آنگلو امریکن رقابت می‌کند اعلام کرد که میزان استخراجش با کاهش ۲۲درصدی مواجه شده و به ۳۰ میلیون قیراط تنزل یافته است، چراکه به‌واسطه سودآوری اندک به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور به تعطیل کردن معدن شده است. این در حالی است که درآمد آن با ۷ درصد کاهش به ۵/ ۲۲۱ میلیارد روبل رسید.

این شرکت معدنی اظهار دارد که بهبود در میزان تقاضای جهانی برای الماس در سه‌ماهه چهارم سال گذشته، اساسا ناشی از تقاضای جواهرات است. همچنین الکسی فیلیپوسکی، مدیر ارشد امور مالی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: در پایان سال ۲۰۲۰ و در فصل تعطیلات کریسمس، فروش در بازارهای کلیدی، ایالات‌متحده و چین، با نرخ رشد دو رقمی سال‌به‌سال در حال رشد بود.  

شرکت الروسا پیش‌بینی می‌کند ۵/ ۳۱ میلیون قیراط الماس در سال ۲۰۲۱ تولید کند و در نظر دارد تا یک سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد روبلی در این خصوص انجام دهد که نسبت به خط‌مشی قبلی این شرکت ۴ میلیارد کمتر است، اما نسبت به ۱۷ میلیارد هزینه شده در سال ۲۰۲۰ بیشتر است. آمار و ارقام حاکی از آن است که ذخیره الماس این شرکت در پایان سال ۲۰۲۰ برابر با ۷/ ۲۰ میلیون قیراط بود.

در بحبوحه پاندمی کرونا، صنعت طلا و جواهر و پایگاه آن یعنی صنعت استخراج الماس در شرایط بسیار دشواری قرار گرفت. بسیاری از معدنکاران عملا تولید خود را متوقف کرده‌اند و مشغول اخراج تعداد زیادی از کارکنان خود هستند و در آستانه ورشکستگی قرار دارند.